Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

TÉMA: Proč TitanFall není jen dalším CoD s roboty?

Berličky pro nováčky a taktické prvky svěžím vánkem.

Otázka z titulku létá vzduchem častěji, než je zdrávo. Než na ni všem odpoví páteční beta, ukažme si nejvíce okaté nápady, které si Respawn vypůjčili z jiných žánrů než FPS a které zajistily, že jejich hra zatím všude sklízí samou chválu. Spolu s výkřiky "Tohle bude system-seller Xbox One" až skoro podezřelé, což?

Svěží vánek v hratelnosti TitanFall lze rozdělit do kategorií "zpřístupnění/berličky širšímu publiku" a "propracované taktické prvky". Do té první se řadí třeba tzv. chytrá pistole MK5, která umí automatické zaměřování na hlavu nepřítele. Jak je předvedeno v následujícím videu, hráč proto prakticky nemusí mířit, jen vystřelí, klidně i jiným směrem, a stejně je většinou úspěšný. Tato zbraň platí hlavně na AI nepřátele (viz příští odstavec), zatímco na ty lidské už je pochopitelně méně účinná.

Watch on YouTube

Aby si hráči-nováčci zlepšili sebevědomí, získali zkušenosti a také rychleji levelovali pro dřívější získání svého robota, na mapě jsou v online klání roztroušeny dvě skupiny botů. Ti mimojiné také opticky zvyšují relativně nízký maximální počet živých hráčů (6 na 6, ani v praxi tak nevadí), tudíž po bojišti i s nimi pobíhá téměř padesát postav. Jednak to jsou tzv. Grunti nacházející se poblíž místa startu obou živých týmů, na nichž se nejen natrénujete, ale také je můžete využít k odlákání pozornosti. Dále potkáte tzv. Spectre, což jsou takoví terminátoři, jejichž mozek můžete hacknout, aby poté bojovali po vašem boku. Navíc, Grunti a Spectre jsou prý poháněni umělou inteligencí z cloudu Xbox Live, která čerpá z dřívějšího chování jiných živých lidí (asi něco jako ve Forza 5).

I když váš tým celou bitvu prohraje, nemusíte v roli poražených odcházet úplně zdeptaní. V epilogu má totiž poražený tým možnost utéct do výsadkové lodi, získat tak pro sebe nějaké body a zachovat si určitou čest, v čemž se jim soupeři snaží zabránit nebo zničit loď. I na tomto designovém rozhodnutí je zřejmé, že autoři podnikli vše pro to, aby eliminovali neduh většiny ryzích MP stříleček, kde ostřílení hráči bleskově rozdrtí nováčky na padrť a ti pak kvůli tomu obvykle raději přestanou hrát, než aby zůstali u jejich učení se.

O čem se moc neví, je fakt, že vašeho osobního robota můžete používat jako doprovod, nejen sedět v jeho kokpitu. Například mu dát za úkol, ať hlídá určitý bod na mapě (něco jako taková větší fixní střílna), zatímco vy si vylezete na střechu a budete mu pomáhat z výšky, nebo ať následuje každý váš pohyb, resp. asistuje v boji. Toto prý poskytuje bohaté taktické možnosti, stejně jako různé jednorázové upgrady titána: automatická katapultace (když je na tom zle, abyste se o to nemuseli "manuálně" starat), nebo třeba odpálení titána jakožto bomby (při fatálním poškození, aby si s sebou vzal do hrobu i nepřítele v blízkosti), rychlejší běh atd.

Watch on YouTube

Šikovně se jeví tzv. Vortex Shield, speciální štít, který sbírá všechny blížící se rakety vypálené na vás a posílá je zpět svému odesílateli, v důsledku čehož na chvíli nezvykle utichnou zbraně. Jiné vychytávky jsou jednorázové a dostáváte je náhodně přes sběratelské kartičky, tzv. Burn Cards (nebudou je náhodou EA časem prodávat i za peníze po vzoru Gold Packů do FIFA 14 Ultimate Team?-pozn.ed.). Obdržení titána s už nabitým Damage Core, takže ihned snese více zásahů, nebo například zkrácení výroby titána o 40 vteřin či jeho účinnější zbraň. Asi není potřeba dodávat, že své šance na úspěch můžete ovlivnit zavoláním si titána až ve vhodnou chvíli, protože někdy nemusí být ideální učinit tak okamžitě, jakmile to jde. Pak je tu ještě dočasný boost útočné i obranné síly, který lze použít dvakrát, než se musí dobít a je docela dobré si ho schovat na momenty v nouzi.

Jak je patrné, TitanFall toho pod slupkou a mediálními zjednodušeními "klon CoD s hbitými roboty a běháním po stěnách" nabízí až nečekaně hodně, na čemž se projevují dlouhé brainstormingy a bohaté zkušenosti tvůrců série Call of Duty. A to přitom beta obsahuje pouze jednoho titána (třída Atlas), ty další s jejich specifiky objevíme až v plné verzi v půlce března. Ani se nemluvilo o dalších módech, třeba tom, v němž má každý hned od začátku k dispozici titána a protože už náhradního nedostane, musí se více schovávat a taktizovat. Zvláštní jinak je, že beta na Xbox One neběží v 1080p, nýbrž jen 792p, ale to se prý může do finále změnit. V tomto směru je paradoxní, že vlajková hra pro nextgen konzoli je poháněna starým Source 1 enginem.

Více o hře pro Xbox One, X360 a PC v kompletním zpravodajství (včera jsme pro vás natočili celý zápas v 60fps) nebo v E3 dojmech.

Včerejší video z mapy Fracture

Sign in and unlock a world of features

Get access to commenting, homepage personalisation, newsletters, and more!

In this article

Titanfall

Xbox One, Xbox 360, PC

Related topics
About the Author
Jan Doskocil avatar

Jan Doskocil

EG.cz Managing Director

Comments