Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Namco nepopírá značný downgrade grafiky Dark Souls 2

Namísto toho vysvětluje, proč ke změnám dochází.

Zapomeňte na kauzy kolem Watch Dogs nebo naposledy u inFamous. U nich to byly ve srovnání s tímto zanedbatelné prkotiny, kterých si buď všimnou jen fajnšmekři nebo se ještě do vydání určitě objasní.

Hrou, která se od odhalovacího videa do finální verze vizuálně změnila skoro k nepoznání, jsou Dark Souls 2 (recenze, návod). Na všeobecné vlně jejich nadšeného orodování (současný Metacritic průměr 92% - nejvýše hodnocená hra od GTA 5) a mezi zapálenými diskusemi, jak porazit toho či onoho tuhého bosse, se malinko pozapomnělo na nahlédnutí na grafiku hry kritickýma a hlavně nezapomětlivýma očima.

Watch on YouTube

A nebyl to vůbec hezký pohled, jak dokazují okolní srovnávací videa nebo obrázky. Dávají vedle sebe oficiální debutové video z dubna 2013 (nebo ta pozdější až do letošního ledna) a finální konzolovou verzí, která se začala minulý týden prodávat. Legenda, co je co, tentokrát není potřeba. Obojí pochází z PS3 verze. Nebude odvážné, když konstatujeme, že takto rapidní downgrade jako u Dark Souls 2, zejména v nasvícení scén, jsme už dlouho u AAA hry nezažili, snad jedině u Aliens: Colonial Marines.

Někdo může právem namítnout, že zrovna u téhle hry o oslňující grafiku ani tak nejde, a má zčásti pravdu. Neméně validní ale bude argument jiných o horší atmosféře v citelně ořezaných levelech, které místy působí, jak kdyby šlo o rozdíl mezi starým originálem a nějakým HD remakem, které teď tak frčí (viz třeba Resident Evil 4 Ultimate HD).

Co na to říká výrobce Namco Bandai, který své prohlášení piloval několik dnů? Docela překvapil, což může souviset i s japonskou mentalitou. Nesnaží se tvrdit, že máme jen zamlžené brýle a že je vše úplně v pořádku, protože to by mu asi neprošlo. Hráči nejsou slepí. Očividné změny v grafice nepopřel a namísto toho se pustil do obecného vysvětlování, jak to při vývoje her obvykle funguje:

"Hra se během celého procesu vývoje průběžně balancuje nejen co do hratelnosti, ale i s ohledem na správu dostupných zdrojů," začal zeširoka výrobce Dark Souls 2 s odkazem na omezený výkon starých konzolí, a pokračoval: "Vývojáři neustále čelí výzvě, jestli dokáží vyvážit odměňující herní zážitek se závazkem zachování grafické kvality, dynamiky hratelnosti, a aby to vše spolu ladilo. Finální verze Dark Souls 2 zobrazuje vrchol toho, co šlo při zmíněném balancování dosáhnout, a jsme velmi pyšní na pozitivní přijetí hry u recenzentů i fanoušků."

Na jednu stranu je to sympatické, ale pocit podvodu to asi z hlav některých hráčů úplně neodstraní. Ani to nezastaví nedávnou rozjetou kampaň mířenou proti klamavé reklamě, což budou zkoumat britské úřady. Jak to asi dopadne s PC verzí koncem dubna? Kdyby se aspoň v ní podařilo docílit původní úrovně grafiky, nejspíš by to Namco Bandai dnes použili jako argument, že staré ukázky pocházely právě z ní, že...?

Další srovnávací obrázky na GAFu nebo na Kotaku. Častému trendu zhoršování grafiky her se věnovala také naše nedávná glosa.

Sign in and unlock a world of features

Get access to commenting, homepage personalisation, newsletters, and more!

In this article

Dark Souls II

Video Game

Related topics
About the Author
Jan Doskocil avatar

Jan Doskocil

EG.cz Managing Director

Comments