GLOSA: Jak TitanFall právě zařídil tunu exkluzivit na Xbox One

Co se bude spřádat za okny vydýchaných zasedaček?

Nebyly to startovní hry, kde se lámal chleba a kde Xbox One dnešní optikou vyplácal možná zbytečně moc nábojů (vzhledem k nedostupnosti v obchodech). Přínos TitanFall pro Microsoft nespočívá ani v tom, že by snad přiměl hráčskou obec k impulsivnímu pořízení Xbox One. Zvlášť když hra existuje i na PC a je na něm zjevně lepší. Ani TitanFall nebyl pomyslnou miskou na vahách v rozhodování, kterou nextgen konzoli si koupit. Ne ne, na to jsou i obří titáni moc malými pány. Jeho význam spočívá v něčem úplně jiném, o čem se moc nemluví a přesto to bude pro vývoj branže klíčové.

1

A zatímco se studio Respawn omlouvá majitelům PS3 a PS4, že ostrouhali (spekulovaný druhý díl už mají dostat i oni), Microsoft teď nepochybně stráví jaro používáním TitanFallu coby hlavního argumentu k přesvědčení ostatních vydavatelů, aby své chystané hity svěřili jen a pouze Xbox One. "Podívejte se, jak se díky nám všude o TitanFall hodně mluvilo a jak byl velmi vysoko hodnocený, to jsme zařídili jedině my, resp. Xbox One. Když se nám upíšete, stanete po jeho vzoru ve světle reflektorů," bude ve vydýchaných zasedačkách namlouvat partnerům, kteří na to budou pochopitelně slyšet. Nejen díky sdílení nákladů na marketing, jaký by si jinak sami nemohli dovolit.

A Microsoft bude mít částečně pravdu, protože nebýt mohutné masírky, zřejmě by TitanFall (navzdory jeho nesporným kvalitám a inovacím) relativně "zapadl", stejně jako kdysi Hawken či MechWarrior Online. Nebyly to tehdy o nic horší hry s mechy, ale zdaleka se tolik neprosadily a dnes po nich neštěkne ani pes (nepomohl ani nedávný přesun na Steam). Moc dobře si totiž uvědomuje, že dohodlé nebo koupené exkluzivní hry od třetích stran jsou vlastně to jediné, co může změnit nepříznivě se vyvíjející nextgen válku, ve které na prodeje i výkon zaostává. Už ví, že vytáhnout z kapsy patnáct indie kousků jako na loňské E3 nestačí, musí to být exkluzivní pokračování slavných sérií, aby to na davy skutečně zafungovalo.

Jenže tu jsou ještě tři neméně důležité faktory, díky nimž TitanFall tak zabral, že se stal nejprodávanější hrou začátku roku, a analytici mu proto předpovídají šest milionů kusů za 2014. Předně je tak sledovaný kvůli tomu, že pochází od autorů Call of Duty. Při vší úctě, týmů s takovou reputací a rekordními tržbami není mnoho a věřit tomu jakožto příkladu by bylo stejně naivní jako si myslet, že každá onlinovka dosáhne výdělků World of Warcraft.

Zadruhé byl TitanFall podroben pečlivé pozornosti vzhledem k spadání do startovního okna nextgen her, kdy byl každý zvědav na to, co vlastně z nového hardwaru vyždíme a kam hry posune i s ohledem na zprofanovaný cloud. U exkluzivit v roce 2015 už tohle bude vyčpělé téma. A konečně zatřetí upoutal zájem mnoha PCčkářů, neb jít jen o Xbox One titul, zdaleka tolik by se o něm nehovořilo, nehledě na betu. Nicméně vliv těchto tří faktorů kravaťákům v zasedačkách většinou nedojde a v příštích letech proto dostaneme opravdu mnoho velkých exkluzivit pro Xbox One od třetích stran. Červnová E3 ukáže!

Jan Doskočil alias @jaydeecz je šéfredaktorem a novinkářem EG, v branži profesionálně působí 15 let od založení Tiscali Games. GLOSA je nový formát Eurogameru vycházející obvykle večer, s krátkými osobními názory autorů na aktuální události či poukazující na přehlížená nadčasová témata, které nutně nemusejí vyjadřovat postoj redakce.

Reklama

Související obsah

Také na webu...

- komentáře (14)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna