DayZ pro konzole od Slováků z bývalého Cauldronu?

Píší to tamní Hospodářky. Co na to Bohemka?

1

Vlastní zpráva - Když odhlédneme od nešťastně načasovaného portu Operation Flashpoint: Elite pro první Xbox a naposledy Carrier Command pro Xbox 360, nemají Bohemia Interactive moc zkušeností s tvorbou her pro konzole. Sami navíc nedávno přiznali, že se pokoušeli o konverzi Arma 2 pro X360, ale nedokázali ji uchopit správně.

Současně s tím Dean Hall neustále opakuje, že po 1,7 milionu prodaných kusů DayZ na PC k 1. dubnu mají výrobci konzolí o vznik portu značný zájem. A nedávno Bohemka otevřela své nové studio v Bratislavě, složené z pětadvaceti bývalých zaměstnanců Cauldronu. Ti pro konzole řadu let vyvíjeli zejména sérii Cabela pro Activision, ale pak o zakázky přišli a v listopadu museli propouštět. S čím jiným by mohli pomáhat než právě s odnoží téhle loveckým hrám velmi podobné zombie survival onlinovky?

Středeční číslo slovenských Hospodářských novin o tamní přípravě konzolového DayZ píše v podstatě jako o hotové věci (thx Spacejunker). Je to patrné zejména z vyjádření pracovníka Bohemky, když otevření studia zdůvodnil takto: "Hľadali sme ľudí so skúsenosťami pre herné konzoly. V Bratislave sme na nich narazili."

11

David Durčák, spolumajitel Cauldronu, k tomu ještě pro HN dodal, že po přeorientování na mobilní projekty se do segmentu velkých her určitě chtějí vrátit. Tím mohl myslet i obyčejnou asistenci s tvorbou budoucího obsahu verze pro PC, ale k tomu jedinému by je asi Marek Španěl a spol. nepotřebovali (viz videoreportáž EG z početného pražského studia DayZ).

Dosud oficiálně konverze DayZ pro PlayStation 4 a Xbox One ale ještě neohlášena nebyla. Ota Vrťátko z Bohemky k tomu dnes Eurogameru odpověděl pouze neurčitě: "Začátkem roku jsme na Slovensku otevřeli pobočku naší společnosti, která se aktivně podílí na našich stávajících projektech. V tuto chvílí se především soustředíme na PC verzi, tu konzolovou ze Slovenska určitě potvrdit nemohu. Pokud se tato fáze přiblíží, budeme o tom veřejnost včas informovat."

První větou výše vyloučil, že by lidé z bývalého Cauldronu dělali až na nástupnickém projektu po Arma 3, který by dle vyslovených záměrů měl být za pár let rovnou multiplatformní. Sluší se ještě doplnit, že Bohemka nekoupila celý Cauldron, jak se to původně chápalo, nýbrž jen některé jeho vybrané statky a technologie.

Vrťátko se také pro slovenské Hospodářky vyjádřil k avizovanému odchodu zakladatele Deana Halla: „Jeho rozhodnutie po dvojročnej práci na projekte rešpektujeme. Nemyslíme si, že by v tejto fáze jeho odchod mohol mať na vývoj projektu zásadnejší negatívny vplyv.“

Reklama

Přeskočit na komentáře (11)

O autorovi

Jan Doskocil

Jan Doskocil

EG.cz Managing Director

Související obsah

Také na webu...

- komentáře (11)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna