Představujeme Sunset Overdrive s jízdou na telefonních drátech

PREVIEW: Exkluzivita na X1 podobná Mirrors Edge.

Úderem třetí hodiny vypršelo embargo na docela zásadní exkluzivitu pro Xbox One od Insomniacu, která bude takovou zvláštní všehochutí žánrů, 3D plošinovky s third-person střílečkou a sportovním duchem. Reportér Eurogameru se zúčastnil nedávné novinářské předváděčky v Kalifornii, a tak z první ruky přinášíme konkrétnější informace o náplni Sunset Overdrive, které se zrodilo před lety na obědě a původně vůbec nemělo být realizováno.

Na prvních obrázcích níže vypadá skoro jako Dead Rising 3 s hordami protivníků, s nímž má ale společné jen otevřené město, které je virtuálním hřištěm k prozkoumávání. S předešlými tituly studia jako Ratchet and Clank či FUSE sdílí nezaměnitelný vizuální styl se saturovanými barvami, a z Resistance jako by se sem zatoulaly odpudivé kreatury.

Nejblíže má ale parkúru z Mirrors Edge, ježdění po visutých kolejnicích z BioShock Infinite a v určitém směru i Tony Hawk Skater, Jet Set Radio, OlliOll či Prince of Persia, protože také zde se budete díky svému umu rychle přesouvat vzduchem za pomoci telefonních kabelů nebo po hranách budov. Za efektní bleskové přesuny bez zastavení budete odměněňováni (růstem ukazatele vašeho stylu), jen vše má mít hlubší rozměr s kampaní a příběhem.

"Navrhli jsme město tak, aby hráč mohl plynule ve vysoké rychlosti přejet z jedné strany na druhou, aniž by se dotknul země. Jeho přepnutí se na nejbližší dráhu, zeď či provaz zajišťuje zmáčknutí tlačítka X na gamepadu a za jízdy může zároveň střílet," vysvětlil nám autor konceptu Marcus Smith.

Designér prý měl na starosti postavení budov v blocích 4x4, kde žádné přechody mezi povrchy nesmí být nakloněny mezi 26 a 45 stupni, aby hráč nebyl zpomalován rozhodováním, jestli ho má sklouznout nebo přeběhnout. Město se zvláštními úhly a mnoha krátkými stěnami vhodnými pro běh, inspirované architekturou malého Tokia a v noci měnící svůj charakter (i hratelnost s přáteli), má být velmi čitelné, aby to vybízelo k experimentům a netrestalo za pády z výšky, které tu prý dost naštvou.

V tomto prostředí budete v arkádovém tempu plnit příběhové mise, vedlejší úkoly či speciální k zabavení, spočívající třeba v přestřelkách s lidskými NPC postavami i robotickými bezpečnostními silami korporací (nedávné artworky). Skloubení přesunů po městě a boje prý bylo obtížné, jelikož zpočátku byla jízda používána jen k defenzivní taktice, ale později tvůrci tyto dva mechanismy tak provázali, že prý v praxi fungují.

V oblastech, kde se bude hodně bojovat, totiž musejí být dráhy mnohem delší, aby hráč stihl zastřelit nepřítele a pak se ještě rozhlédnout, kudy bude v tempu pokračovat dál. Zbraně se od sebe mají výrazně odlišovat a být přehnaně silné (jako v ještě žádné předešlé hře Insomniacu), že klidně dovolí sejmout pět nepřátel naráz. Naopak u bossů nejprve musíte nasbírat svůj styl na patřičnou úroveň, jinak si vašich výpadů na nízké úrovni ani nevšimnou.

"Na minulé generaci konzolí byli hráči vycvičeni najít kryt a počkat si na vhodnou chvíli pro útok. Oproti tomu Sunset Overdrive vás bude nutit přemýšlet jinak, protože útok je zde novou obranou a běh po zdech novým krytem," tvrdí autoři pro EDGE. Motivovat chtějí třeba obřími obrazovkami ve městě, které vám budou radit, jak postoupit vpřed. V případě zájmu si také můžete upravit pohlaví, vizáž či oblečení, a nad vším bude bdít maskot fiktivního energetického nápoje, který zdejší apokalypsu způsobil.

Hra jen pro Xbox One by dle nedávných informací od japonského Microsoftu měla vyjít letos v září. Na dnešní první video přímo z hraní se podívejte na Game Informeru, je vážně výborné.

Reklama

Související obsah

Vychází PC konverze Beyond: Two Souls

Startovní trailer a pár slov tvůrce.

Nvidia ovladače pro Wolfenstein: Youngblood

+ uvedení karet SUPER a více monitorů s G-SYNC.

Také na webu...

- komentáře (12)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna