První "recenze" Watch Dogs nedopadla tak dobře

Prý zklamání kvůli mulťáku + video o benzínce.

Neptejte se nás, jak je to možné. Buď došlo k něčímu pochybení nebo získání hry neobvyklou cestou ve značném předstihu před vydáním, ale na to se historie ptát nebude. Zahraniční web WCCF Tech v sobotu večer zveřejnil vůbec první recenzi Watch Dogs na světě, údajně z prodejní verze pro Xbox One. A hra tam kupodivu nedopadla moc dobře, když si odnesla "jen" 72%, což je vzhledem k maximálním očekáváním určitě zklamáním. Celkově se dle tamního recenzenta jedná o horší hru než loňské Grand Theft Auto 5.

Singleplayer, rozdělený do pěti kapitol vždy s vlastním příběhem, se prý ale povedl, což bude pro mnoho českých čtenářů to nejdůležitější. Mise mají být dostatečně pestré a bohaté ve smyslu, co všechno v nich vykonáváte i v jejich rozdělení do jednotlivých čtvrtí města. Vedlejší úkoly zahrnují třeba zastavení násilností, zapletení se s drogovým kartelem či hraní pokeru s opilci s pivem, přičemž plnění všech misí vás posouvá dál ve čtyřech stromech schopností (hackování, řízení, boj, výroba předmětů).

Oproti tomu multiplayer je dle WCCF Tech "příšerný a repetitivní". Autorovi vadilo zejména dosud neznámé designové rozhodnutí, že při vypnutí online funkcí, aby se do vaší hry jiný živý hráč na chvíli nemohl vloupat, dojde k vynulování veškerých odemknutých dovedností specifických pro online hru, i proslulosti vaší postavy. Buď se prý musíte smířit s tím, že vás budou ostatní neustále zkoušet hackovat, nebo jste potrestáni resetem, čímž asi chce UbiSoft donutit všechny hráče být neustále online. Úplně chybí kooperativní hra (naznačená výrobcem na E3 2012) a přítomné módy jsou prý generické, až to bolí, jakkoli provázání singlu s online opravdu probíhá plynule, přesně jak se slibovalo.

Invasion je určeno pouze pro dva živé hráče, kdy jeden druhému nabourá databázi v telefonu, o čemž ten první nic netuší do doby, než jsou umístěna tzv. zadní vrátka a dojde k poplachu. Cílem útočníka je zůstat nedetekovaný, než je backdoor kompletně nainstalován a než zmizí s ukradenými daty. Decryption je takový týmový deathmatch pro 8 lidí s válčením o počítačový soubor a jeho dešifrování, což trvá dlouho a děje se tak jedině, když tým drží pospolu, což je prý v praxi obtížné. Režim Online Tailing je prý zajímavý tím, že pouze šmírujete jiného hráče a není to tak hektické, ale nepochopitelně je jeho trvání omezeno jen pěti minutami. Pak se nabízí ještě Car Races a ve Free Roam, kde standardně bojují všichni proti všem na PvP serveru (více o MP v oficiálním videu).

Grafika Xbox One verze podle názoru WCCF Tech vypadá úžasně zejména v noci, jen v ní chybí exploze na úrovni odhalovacího E3 2012 dema. Za denního světla je prý nemastná neslaná, ekvivalentem vizuální stránky GTA 5 pro staré konzole (nemusí nutně platit pro ještě netestovanou PC verzi). Mohutně propagované skenování kolemjdoucích lidí kupodivu nemá mít tak časté využití pro hratelnost a kdyby neupozorňovalo na blížící se zločin, působí prý jen jako zbytečná nadstavba. Celkově recenzent považuje Watch Dogs za zábavný singleplayerový zážitek, se širokými možnostmi při prozkoumávání herního světa, ale s nevýrazným mulťákem (nikdo mu však nemůže upřít snahu o originalitu).

Aktualizace 18.5. - UbiSoft varuje před "falešnými" recenzemi Watch Dogs.

Níže ještě nové video o výbuchu benzínky z téhož zdroje a nezapomeňte na včerejší uniklé pasáže v animovaných GIFech - více o hře vycházející až 27. května v kompletním zpravodajství.

Watch Dogs