Zatímco dříve se minulé díly rozdávaly zdarma k předobjednávce, nyní to už tolik nezabírá a výrobci raději přistupují k mnohem účinnějšímu marketingovému kroku. Prostě nabídnou celého předchůdce k downloadu zcela zdarma, aby o sérii zvedli povědomí, nalákali k ní dosud nazasažené publikum, které pak začne pošilhávat po pokračování. I s tím rizikem, že starý díl může někomu bohatě stačit a nebude potřebovat nic dalšího. A pokud snad někdo krátkodobou akci propásne, může si takto zpropagovanou hru později koupit, "protože asi musí být dost dobrá, když ji hraje každý okolo."

Až do dnešního večera takto můžete získat zdarma teprve dva roky starou druhoválečnou střílečku Sniper Elite V2 pro PC od Rebellionu, která byla tehdy vysoko hodnocená i jedničkou v prodejnosti. Samozřejmě to slouží jako efektní reklama na za pár týdnů vycházející třetí díl v Africe.

1

Stačí jít na Steam a přidat si hru do své sbírky. Tam vám pak zůstane napořád a nikdo ji už nevezme, nejedná se tedy o obdobu víkendů zdarma. Za uplynulou noc už o hru požádalo 1,5 milionu lidí.

Líbit se to pochopitelně nebude obchodům, neboť krabicovka v ČR stále stojí přes pětistovku. A především papírovým herním časopisům, protože zrovna Sniper Elite V2, navíc zdarma, je zajímavější hrou než všechny ty poslední přiložené na DVD nebo ke stažení. S čím dál větším rozmachem tohoto trendu (viz nedávno Battlefield 3 či včera kompletní Uncharted 3 pro Američany) i brzkými slevami na hity tak plné hry u časopisů ztrácejí na hodnotě.

Reklama