Pokud by tato multiplayerová komiksová F2P akce od Epicu vyšla někdy kolem roku 2011, kdy byla poprvé odhalena a připomínala bohatší Team Fortress 2, působila by převratně, ostatně mělo jít také o první titul na novém Unreal Engine. Od té doby ji však vyrostla spousta podobné konkurence, ke které je Fortnite spíš přirovnáváno, než aby tomu bylo naopak: State of Decay, Dying Light, Rust, DOTA, Minecraft a spousta dalších titulů bylo rychlejších, možná i kvůli odchodu CliffyB z Epicu a jeho jiným prioritám. A tento si nezahrajete dříve než příští rok, když se veřejná alfa plánuje teprve na letošní Vánoce.

Základní myšlenka kooperativního Fortnite zůstala zachována: nejprve sbíráte suroviny v prostředí (stromy, kamení atd.), pak si postavíte nedobytnou tvrz s pastmi, vyrobíte si zbraně a poté na sebe necháte vpustit hordu nepřátel, které se musíte společnými silami ubránit. O tom, kdy která fáze začne, rozhodnou až hráči, ačkoli během prvních dvou fází je mohou otravovat nemrtví, náhodně roztroušení v krajině.

V základní verzi budou na výběr tři herní třídy: Constructor šikovný při stavbě, Commando silné pro boj na dálku a Ninja, vyznačující se pohyblivostí a schopnostmi na blízko. Každá postava sice dokáže i jiné činnosti, ale hodí se ji dedikovat na její specializaci. Postupem času bude získávat zkušenosti, tudíž Ninja dokáže skákat dál a třeba Commando zase získá granáty.

Každý předmět ve hře se bude používáním opotřebovávat, takže i když někde seženete schovaný nákres, jak a z čeho sestavit některou pokročilou zbraň (tato schémata vám zůstanou i mezi jednotlivými seancemi), budete v herním světě muset najít (bouráním prostředí. např. benzínky) potřebné ingredience nebo si předtím sestrojit díly a nástroje pro něco mnohem složitějšího.

Budovací režim funguje tak, že si vyberete třeba podlaží, schody nebo zeď a někam ho umístíte. Trvá pár vteřin, než se postaví, ale ihned má mít fyzikální vlastnosti, takže do pevnosti ihned můžete vstoupit. Součástí Fortnite má být i speciální kreativní mód pro budovatele, prý něco jako hraní si se stavebnicí LEGO, a také nutnost plnit určité příběhové úkoly v kampani, například stavbu za omezený čas, eskort robota a jeho ochranu před útoky či zavření brány, kudy k vám proudí nepřátelé.

Aby každá hra probíhala odlišně a neomrzela, to zajistí tzv. AI Director, který na vás bude posílat různé typy nepřátel dle situace, což nemá být skriptované jako v Horde módu z Gears of War. Občas dojde i na větší zombíky schopné vystřelit vám na střechu menší protivníky, kteří budou škodit zevnitř. Během bitvy můžete pevnost opravovat, ale důležitější spíš v té chvíli bude soustředit se na boj. Když bude mapa zastavěna nebo vytěžena, svět se zresetuje a pošle vás někam jinam.

Fortnite vyjde pro PC, ačkoli vyloučeny nejsou ani verze pro PS4 a X1.

Reklama