DirectX 12 s 1080p na Xbox One nepomůže

Tvrdí to tvůrci Zaklínače 3.

CD Projekt byl dosud zdrženlivý v tom, na čí stranu se přikloní, jestli jeho Zaklínač 3 bude nálepkován jako PlayStation nebo Xbox hra. Pořád jen opakoval, že ještě neví, jak to bude s rozlišením, že tyto optimalizace bude řešit až ke konci vývoje. Tato doba již asi nastala a v Microsoftu si teď možná drbou hlavy, že hře vůbec věnovali prostor na konferenci a pomohli ji vyhypovat, protože jim tohle vyjádření Poláků ani trochu nepomůže.

Hlavní programátor enginu Zaklínače 3 se nechal slyšet, že příchod DirectX 12 vůbec nepomůže v dosažení rozlišení 1080p na Xbox One. Okolo tohoto tématu prý panuje spousta matoucích informací.

"Většina her na X1 nezvládne běžet v 1080p kvůli zvýšenému vytížení stínovacích jednotek v grafickém čipu konzole. U všech těchto her DX12 nic nezmění ani o píď," řekl Balazs Torok pro GamingBolt.

Podle něj nové grafické rozhraní dovede vykouzlit na obrazovce více trojúhelníků, ale nezvládne je stínovat, což asi donutí programátory grafiky ke změně uvažování pro co nejefektivnější správu renderovacích cest.

Tudíž pořád není úplně vyloučeno, že Zaklínač 3 pojede i na Xbox One v 1080p, ale po tomhle výroku šance poněkud klesly. A to to přitom během léta vypadalo na zlepšení situace, když Bungie dokázali rozjet plné Destiny ve stejném rozlišení co na PS4 a když i jiná studia chválila přínos nového SDK...

Reklama

Související obsah

Také na webu...

- komentáře (34)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna