Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

A pohádky byl konec: Rise of the Tomb Raider potvrzen i pro X360 a nejspíš i PC

Microsoft kupodivu šel s pravdou ven.

Vlastní zpráva - Na včerejší GC konferenci Microsoftu způsobil největší poprask Rise of the Tomb Raider oznámený na Vánoce 2015 exkluzivně pro Xbox One (viz i GLOSA). Majitelé PS4 totiž zuřili, až občas připomínali malé děti.

Netrvalo to však ani 24 hodin a bublina splaskla. Xboxový šéf Phil Spencer musel po dobře mířených otázkách reportéra Eurogameru s pravdou ven, což se moc nečekalo, protože takové obchodní dohody obvykle zůstávají interními.

Přiznal, že nová velká Lara bude koncem příštího roku dostupná i na Xbox 360, čili nemusíte si kupovat novou konzoli Xbox One, abyste si ji směli zahrát. A zadruhé - Microsoft prozradil, že jejich dohoda se Square Enix o Rise of the Tomb Raider má nějakou časovou doložku. Jinými slovy, exkluzivita Xboxu je časově omezená, takže nic nebude bránit vydat hru někdy později i na jiné platformy (obvykle to trvá zhruba půl roku, viz Plants vs Zombies Garden Warfare).

"Když se mě lidé ptají, jestli hra vyjde i na jiné platformy, tak na to prostě nedokáži odpovědět. Není to hra, kterou vlastníme, není to ani naše studio, takže nejsem kompetentní osobou k dání odpovědi," řekl dnes odpoledne Phil Spencer na Gamescomu s dovětkem, že nechce nikomu lhát ani ho nějak oklamávat, za což zaslouží potlesk, ale asi to Xbox One příliš nepomůže.

Podmínky dohody mezi Microsoftem a Square Enix už pochopitelně nechtěl odhalit - zejména kolik je to stálo peněz a jak přesně dlouho ta exkluzivita Xboxu trvá - protože to jsou věci pouze mezi nimi. Každopádně způsob, jak Microsoft v této věci komunikuje a zamotává se do toho čím dál více, nepůsobí vůbec dobře (špatná příprava jako u DRM politiky vloni na jaře), ještě včera večer trval na tom, že "exkluzivita Xboxu platí o Vánocích 2015", a že k tomu nic jiného říkat nehodlá, přesto to nakonec nedodržel.

Jak vše komentovali vývojáři Tomb Raidera ze studia Crystal Dynamics, na něž se snesla část hněvu hráčské obce? V předpřipraveném prohlášení asi minutu po skončení konference hned uvedli, že mají v Microsoftu přátele, kteří je vždy hodně podporovali už od dema na E3 2011. Díky této spolupráci věří, že z Tomb Raidera se znovu stane jedna z největších značek v herní branži, když jim s tím pomůže podpora, víra a finanční investice od takového partnera, jako je Microsoft. Jinými slovy, jsou strašně rádi, že Microsoft jim zařídí (zaplatí) mohutnou reklamu a propagaci, jako se to stalo s TitanFall na jaře (mimochodem, odpovídá to i na otázku, kde Square Enix vzali peníze na tu adventuru od tvůrců Remember Me...).

A co případná PC verze Rise of the Tomb Raider? Fanoušci už tuto hru našli v oficiálním seznamu her, které mají podporovat rozhraní Mantle od AMD, čili i tato platforma je časem dost pravděpodobná - i s ohledem na kooperaci obou firem na minulém dílu (TressFX atd.). Detaily o hře v oznámení na E3.

Read this next