Německé studio Yager (Spec Ops) na Gamescomu poprvé předvedlo více z Dead Island 2, k němuž se dostalo dohodou s vydavatelem a držitelem práv Deep Silver, zatímco jedničku dělal Techland kutící teď Dying Light. Tyhle dvě hry budou vzájemně hodně srovnávány kvůli totožnému hernímu stylu a zatím se nám více líbí spíš ta druhá jmenovaná.

Dead Island 2 se navzdory názvu neodehrává na exotickém ostrově, nýbrž v Los Angeles, San Franciscu a ještě třetí, zatím utajené lokaci, mezi nimiž půjde cestovat autem či teleportem. Zasazení se zdůvodňuje slovy, že slunná Kalifornie je mnohými považovaná za ráj na Zemi, kde žijí samí bohatí, úspěšní a vysportovaní lidé, tudíž každý Evropan má sen se tam jednou podívat, což prý je poznávacím znakem této série. Za použití slavného loga Hollywoodu ve hře se musela zaplatit tučná částka, jako to je povinné i ve všech filmech.

Design si zakládá na plynulém propojení singlu s mulťákem, takže do rozlehlé mapy se k vám může kdykoli připojit až sedm dalších lidí a to stejným způsobem jako třeba v Journey. Proto tu chybí klasická vyprávěná kampaň a Dead Island 2 ani nepůjde definitivně pokořit. Vše je postaveno tak, že v prostředí se průběžně nabízejí různé mise či "náhodné" události, aby se daly plnit i s přáteli. Například najitel baru vás požádá, ať ho zbavíte dotěrných zombíků, načež pak se bude chtít dívat na fotbal v televizi a když mu k tomu seženete i požadovaný benzín do agregátoru elektřiny, puštěnou TV znovu k sobě přivolá zombíky jako předtím a bude chtít po hráčích to samé dokola.

Vývojáři také akcentují výsledky průzkumů u hráčů prvního dílu, které prý zaujal hlavně ten zábavný masakr zombíků a nikoli příběh, cutscény či postavy, které tu mimochodem budou čtyři nové (třídy). Demo na Gamescomu se tedy zaměřilo právě na klasický sandbox bez nějakého zpestření či hlubšího nosného motivu - prostě jen efektní likvidace mraků nepřátel u benzínky. Lze jim rozšlápnout hlavu a silnici zalije krvavá louže, jindy je rozpůlíte za pomoci modifikovaných až šílených zbraní, zapálíte trávu okolo nich či střelíte do tlakové bomby, která za okamžik vybuchne.

V konkurenci takového Dead Rising 3 to nemusí úplně stačit k zaujmutí zmlsaného publika a může to začít brzy nudit. Zvlášť při pomalejším tempu, méně nápadech i herních možnostech než v jihoamerickém Dying Light s Warner Bros za zády, nehledě na únavu celého trhu z této zombie tématiky. Jak to dopadne, zjistíme na jaře příštího roku, kdy Dead Island 2 vyjde pro PC, PS4 a X1.

Reklama

O autorovi

Redakcja

Redakcja

Zespół redakcyjny

Bardzo lubimy pracę zespołową.