Více než dva měsíce před vydáním si německý časopis GameStar vymohl na CD Projektu, aby si po dobu dvou dnů směl bez jakýchkoli omezení zahrát Zaklínače 3. Redaktor tak ve hře strávil celkem 12 hodin, což je dosud nejvíce ze všech. Prý šlo o nejkrásnější a nejvíce ohromující herní zážitek, co si pamatuje za 33 let hraní.

Nejvíce byl nadšen z větvení příběhu a jak není dopředu zřetelné. Napravování špatných voleb vrácením se ke staré uložené pozici prý bude velmi obtížné, ne-li úplně nemožné. Na rozdíl od her od BioWare, volby v dialozích nejsou vždy kladné nebo záporné, na všechno si prý budete muset přijít sami. Vedlejší úkoly jsou prý velmi, velmi podařené se skvělým scénářem.

Město Novigrad a oblast No Man's Land se opravdu nacházejí na jedné a té samé mapě, která je mnohem větší než ta ve Skyrimu. Ostrovy Skellige tvoří další rozlehlou část hry a vedle nich je prý přítomno ještě 5-6 dalších separovaných lokalit, vč. Kaer Morhen. V obou velkých městech, jak v Novigrad, tak v Oxenfurt to prý velmi žije. V oblasti No Man's Land je potom ještě 25 menších měst, která mají velikost zhruba Flotsam z druhého dílu.

1

Sekvence s Ciri mají mít celkem 5-10 hodin a působit spíš jako lineární akční adventura než jako RPG v otevřeném světě. Jsou prý také akčnější a jednodušší, není v nich žádný inventář a dovednosti se automaticky přizpůsobují té které scéně. Redaktorovi se hodně líbil design karetní minihry Gwent. Hlavní hrdina prý může přepadávat běžné obyvatele, ale má to být moc jednoduché. Nepřátelé se buď nerespawnují vůbec nebo jen málo často, že to není znatelné. Jako taková minihra je řešeno i dohadování se o více peně poté, co splníte misi se zabitím nějakého monstra.

Na základě volby vaší obtížnosti (na výběr jsou čtyři - lehká, střední, těžká a temná) se pak liší schopnosti monster, kterým budete čelit (žádný level scaling, takže vás na 7. levelu třeba zabije potvora na 24. levelu). Hitpointy prý zůstávají shodné na všechny obtížnosti. Na ty vyšší jsou prý lektvary nutností. Stačí vám, když si ho vyrobíte jedenkrát a pak ho můžete jen doplnit, pokud máte dostatek alkoholu. Lektvary se dají také upgradovat pro silnější efekty, ačkoli ty zvýší váš toxický stav.

Nejlepší předměty ve hře si musíte vyrobit, ty nikde jen tak nenajdete. To se týká i nosnosti vašeho koně, čímž se dá zvednout kapacita, kolik toho uveze. Perličkou je, že vývojáři mysleli i na drobné dteaily, jako že veškerá aktuální výbava hrdiny je na něm zřetelně viditelná a také mu postupně během času rostou vousy.

2

Co se týče technických záležitostí, HUD si můžete plně přizpůsobit k obrazu svému. Ikony a navigaci k cíli questu se dají vypnout, volitelné jsou i audiovizuální tipy, např. lidé volající o pomoc. Redaktor GameStaru během hraní nepotkal, že by dvě NPC postavy vypadaly stejně, ani dva obyvatelé téhož města. Hraní na ovladači má být lepší než na myši s klávesnicí.

Oproti Zaklínači 2 ve trojce zmizela jedna otravná vlastnost a to dveře: ty se nyní otevírají automaticky, nemusíte už nic mačkat. Při vstupu do extrémně živých interiérů (ne každá stavba je ale v Novigradu přístupná, ty nepřístupné jsou prý chytře zamaskované) také už nedochází k žádnému nahrávání. To se děje jen u speciálních příběhových oblastí a na nabušeném PC je prý loading velmi krátký, i ukládání pozice. Při zapnutí grafiky na Ultra si prý všimnete velkého rozdílu ve zpracování vegetace a postav, ale jsou i jiné scény, kde rozdíl oproti High moc není.

Systém dynamického počasí je prý tím nejlepším, co kdy daný člověk zažil. Zejména blesky, kdy každý vrhá světlo na části rostlin. Bouřka se prý může vytvořit kdekoli, mraky vrhají stíny na krajinu, když každý region má specifický barevný odstín. Redaktor se jinak setkal jen s pár chybami, žádné zamrzání či padání. V den vydání vyjde klasický day 1 patch, rozlišení Xbox One verze zůstane jen v 900p, aby se prý zajistil stabilní chod (hra je už nyní odevzdána do Microsoftu a Sony k procesu schvalování).

Čtěte také naše exluzivní dojmy z ledna z úvodních čtyř hodin ve hře, Zaklínač 3 vyjde v polovině května pro PC, PS4 a X1 v češtině.

Reklama