Specifika PC verze GTA 5, Rockstar poprvé promluvil

Proč je vždy opožděná a co umí?

1

Něco takového se děje jen velmi vzácně. Hned pětice vývojářů z různých oddělení Rockstaru byla pro GameSpot ochotna odpovídat na zvědavé dotazy o PC konverzi Grand Theft Auto 5. Vybíráme z toho to nejdůležitější, oproštěné o PR vatu, která je navíc v tomto případě docela zbytečná:

Na co se tvůrci PC verze GTA 5 nejvíc soustředili: Aby hra dobře běžela na široké škále počítačů a aby si ji mohlo užít co nejvíce lidí. Existuje 25 parametrů, které se dají vyladit a optimalizovat (to prý PCčkáři nejčastěji požadují), ačkoli hra si bude umět vše automaticky detekovat a zvolit to nejlepší řešení sama.

Co se zlepšilo oproti konzolovým verzím? Zážitek v 60 snímcích za vteřinu, podpora rozlišení 4K (tvůrci prý chtějí uspokojit i ty s nejnadupanějším dělem) a možnost nastavit si libovolnou hustotu populace ve městě. Při nastavení grafiky na maximum se prý dočkáme realističtějších odrazů, pleti či depth of field než na konzolích.

Proč má PC konverze vždy zpoždění oproti konzolím: Kvůli kapacitě studia, které je až maniakálně posedlé tím, že chce mít každou verzi hry co nejlepší, jak to jen jde. A to prý nutně vyžaduje spolupráci členů základního týmu s autory konverze (ti samí lidé, co udělali port Max Payne 3, L.A. Noire či GTA 4). Díky podobné architektuře současných konzolí s PC prý probíhá vývoj paralelně, ale protože se do každé verze přidávají nějaké prvky navíc, které vyžadují čas od těch samých lidí, nelze se prý všem verzím věnovat v tu samou dobu. PC verze z toho pak má těžit, protože se v ní zužitkují zkušenosti vývojářů nasbírané předtím s jinými verzemi.

Co je to Rockstar editor a jak funguje: Bylo s ním prý dost práce, protože vyžaduje manipulaci s rozsáhlými částmi hry hráčem. Má to být vylepšená verze editoru z GTA 4, šitá na míru požadavkům komunity, která chtěla více voleb a možností (jiné umístění kamer, rychlost přehrávání, efekty, filtry, úpravu skladeb z rádia, dokonce i nastavení reklam ve hře atd.), s možností exportu na Youtube.

Načasování budoucích DLC: Sice se plánuje souběžné vydávání nového obsahu na PC i konzole, ale může prý dojít k občasným výjimkám v plánu vydávání.

Postoj k modifikacím PC verze: Hlavním cílem je, aby nedocházelo k cheatování a narušování zážitku ostatním členům komunity. Rockstar se jinak odpovědi na otázku, jak hodlá na PC modery podporovat, úplně vyhnul.

Reklama

Související obsah

Také na webu...

15 minut z hraní GTFO ve stylu Vetřelce

Survival hororový co-op pro čtyři.

Je snad toto redesignovaný Sonic?

Uniklé obrázky s upraveným ježkem.

Xboxové krabicovky už vynášejí Capcomu méně než ty pro Switch

Jeho finanční výsledky i s podílem digitálu.

- komentáře (4)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna