Recenze Zaklínač 3 v ČR: jak to s nimi bude?

Zítra žádné nenajdete. Proč?

Vlastní zpráva - Čekání se zdá být nekonečné a odpočítávání zbývajících dnů do vydání Zaklínač 3 se neuvěřitelně vleče, i kvůli předčasnému zahájení prodeje v Emirátech. Tohle CD Projekt pravda moc nevychytal, když vygradovanou až přesycenou marketingovou kampaní vyloženě trápí hráče, namlsané všemi uniklými videi a ohrožené spoilery. Jenže musejí čekat s dávno (v půlce dubna) hotovou hrou na předem stanovené datum, které už nelze změnit kvůli všem plánům a souvislostem s nasmlouvanými partnery i způsobu distribuce krabicovek.

Už zítra, 12. května budou zveřejněny vůbec první recenze této nejočekávanější nové hry první poloviny roku (koupit na Alza.cz). Objeví se však pouze na zahraničních webech a je jisté, že žádný český svou vlastní nepublikuje.

Důvodem je to, že na přelomu dubna a května byla pro novináře k dispozici pouze PS4/X1 review-verze (ne PC), která dle našich interních informací vykazovala řadu nepříjemných problémů ani neodpovídala finální kvalitě hry. Kromě toho fungovala pouze na tzv. PS4 testkitu (obdoba dřívějšího debugu), kterým domácí redakce u současné generaci konzolí už nedisponují a jen těžko se shání.

Domácí distributor Cenega Czech vyslovil pochopitelné přání, aby se recenze Zaklínač 3 psaly pokud možno z technicky nejnabušenější PC verze v češtině, která u nás bude nejvíce žádaná. A také aby recenze nebyly uspěchané, když je hra mimořádně rozsáhlá a trvanlivá.

Kdo z redaktorů se ji pokusil sehnat napřímo od polských vývojářů, aby získal výhodu nad ostatními, odešel s prázdnou, i kvůli přísným bezpečnostním opatřením kolem PC verze. Všechna česká média tedy mají rovné podmínky a musejí čekat stejně jako běžní hráči, buď na konec tohoto týdne (optimističtější varianta) nebo do dne vydání (19. května) na standardní prodávanou PC verzi, která půjde aktivovat klasicky od půlnoci.

I proto se Eurogamer rozhodl, že vyřkne verdikt nad tímto extra sledovaným RPG až koncem května, minimálně po týdenním intenzivním hraní a s aplikovaným day 1 patchem. Autorem recenze bude zkušený Martin Frey, který psal třeba první díl Dragon Age, The Elder Scrolls Online, datadisk pro Diablo 3 nebo reportáž z návštěvy polských tvůrců Zaklínače.