If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Letošní Need for Speed bude rebootem série

PREVIEW s prvními detaily přímo od producenta.

Vlastní zpráva - Úderem 18. hodiny EA oficiálně vypustili k zklamání všech čekatelů pouze teaser trailer z nového Need for Speed - s tím, že ten plnohodnotný bude k vidění až v půlce června na jejich E3 konferenci. Hra vyjde pro PC, PS4 i X1 letos na podzim, jak se vědělo. Bude "kompletním rebootem série" (EA rebooty zkrátka milují, viz třeba Mirrors Edge), takže ani nenese žádný podtitul, aby to bylo v databázích pěkně matoucí (jako už jednou s Hot Pursuit).

Cover image for YouTube videoNeed for Speed Teaser Trailer - PC, PS4, Xbox One

Důležité dnes je, že konečně víme, kolem čeho se návrat této závodní klasiky po vynechání jednoho podzimu bude točit: noční otevřený svět (odehrávat se bude jen od soumraku do úsvitu), bohaté přizpůsobení vozu, autentická městská kultura automobilových nadšenců a vyprávění příběhu. Dle popisku se tedy tváří jako ten spekulovaný a mnohými požadovaný Underground 3 (starý fan-trailer), jen absentuje v názvu.

"Zeptali jsme se našich fanoušků, co by si po těch letech střídání různých studií a odlišných konceptů přáli. Nejčastěji nám odvětili, že návrat ke kořenům. Proto se snažíme vystavět hru na základních pilířích, o kterých si myslíme, že znamenají NFS," okomentoval to výkonný producent ze švédských Marcus Nilsson v exkluzivním rozhovoru pro Eurogamer.

Prý se snaží, aby hráči opravdu záleželo na jeho autě, aby měl spoustu možností k jeho vyladění a aby hra byla dostatečně pestrá - jak po stránce vývoje příběhu, tak co do vlastností. Nemáte tedy čekat žádná zběsile rychlá, nadupaná a drahá fára jako minule v NFS Rivals, tentokrát se tvůrci ubírají jiným směrem a rádi by se ho údajně drželi i v příštích letech (v příštích dílech).

"Jsme v kontaktu s webem Speed Hunters, takže jsme hlouběji pronikli do reálného světa milovníků aut a pokoušíme se udržet autenticitu jeho i různých součástek pro vyladění aut," odpověděl tvůrce na dotaz, co myslí tím jiným přístupem k příběhu. Věří, že když hráčům poskytnou šikovné nástroje k tomu, aby si vytvořili auto svých snů, že s ním pak budou i opatrně jezdit, aby si ho hned nezničili. Čili už žádné odrážení od blikajících svodidel, které bývalo pohodlnější než správně brzdit...?

Otevřený herní svět má být rozmanitý a plný událostí, do kterých se můžete zapojit, chcete-li. Nebude v něm chybět systém AllDrive z NFS Rivals, ale ve vylepšené podobě, aby zahájení hry s vašimi přáteli bylo mnohem jednodušší. V tomto ohledu se prý tvůrci hodně poučili a naslouchali ohlasům naštvaných hráčů, kteří dokonce navštívíli studio, aby okusili rané prototypy.

Příslušníky policie v novém rebootu NFS sice na ulici potkáte, protože zvyšují napětí a k sérii patří, ale nebude možné za ně hrát. Všechno se tentokrát má upínat spíš k základu každého závodění, tedy dojet do cíle jako první. Jízdní model má být arkádový, opět tedy se šíleným řízením, skoky, smyky a rychlými zatáčkami kolem rohu, protože vše prý k této značce neodmyslitelně patří. Nicméně vozy se od sebe budou lišit svým chováním, aby byla zajištěna pestrost, ke které se producent často rád vrací.

Verze pro PS3/X360 byly odepsány tradičně kvůli tomu, aby se vývojáři mohli více soustředit na současné konzole a vyždímat z grafiky co nejvíce. Například fyzikálně založené renderování by na starých konzolích nešlapalo. Takhle se dá prý pořádně soustředit na specifické vlastnosti každé ze tří platforem a využít pokročilé technologie, i nejnovější generaci Frostbite enginu - mimochodem stejnou, jakou používá střílečka Star Wars Battlefront. Se vším pomáhají i pobočky studia v Rumunsku a britském Guildfordu.

"Pauza NFS prospěla, díky ní i díky aktuálnímu úspěchu kvalitních Project CARS mají lidé zase hlad po ježdění. Vyrábět takovou hru pravidelně každý rok bylo nesmírně těžké. Takhle jsme však měli dostatek času, abychom si pořádně i s EA ujasnili, jak vlastně sérii NFS chápeme a jakou ji chceme mít," uzavřel Marcus Nilsson interview pro EG, než se dozvíme více na červnovém E3.

Sign in and unlock a world of features

Get access to commenting, homepage personalisation, newsletters, and more!

In this article

Need for Speed

PS4, Xbox One, Nintendo GBA, PC

Related topics
About the Author
Jan Doskocil avatar

Jan Doskocil

EG.cz Managing Director

Comments