"Tenhle a příští rok budou patřit jen Zaklínači. Jiná hra Cyberpunk 2077 má dle našeho názoru ještě větší komerční potenciál, ale je příliš brzy na to, abychom o ni mluvili," pronesl dnes odpoledne pro agenturu Reuters šéf studia Adam Kicinski.

Jak vidno, na akční RPG z dystopického futuristického světa, které bylo oznámeno už ve 2012, si tedy ještě pořádně počkáme, když zřejmě nestihne ani příští rok. Někteří jeho vývojáři sice vypomáhali s dokončováním Zaklínače 3, leč firma dříve uvedla, že to nebude mít na Cyberpunk 2077 vliv.

Mezitím auditor britského trhu s krabicovkami uvedl, že krabicový Zaklínač 3 je dosud nejžádanější hrou letošního roku a že se prodává o 608 procent lépe než druhý díl. To může souviset s tím, že ten byl tehdy jen na PC (a až později na X360). Podíl na tomto úspěchu má z 63 procent PS4 verze nové hry, z 32 procent X1 verze a jen 5 procent PC verze, ačkoli tady to zkresluje nezapočítání digitálek.

Vedení CD Projektu při té přiležitosti potvrdilo, že odbyt bude mít Zaklínač 3 (koupit na Alza.cz) určitě mnohonásobně větší než dřívější hry studia (jedničky se celkově prodal jen milion kusů a dvojky 1,7 milionu). Naznačovaly to už předobjednávky, kterých bylo minulý týden 1,5 milionu.

Analytik Tomasz Rodak tipuje, že by se trojky mohlo celoživotně prodat 7 milionu kusů a utržit tak téměř 100 milionů dolarů. Dle reakce CD Projektu to není nereálná vize, když jiné podobně kvalitní hry, s podobným marketingem, na toto nebo ještě vyšší číslo dosáhly.

"Nejdůležitější je, že jsme s touto hrou prorazili do mainstreamu. Je to významný moment pro naší firmu, jelikož od této chvíle se lidé na nás budou dívat úplně odlišně," dodal Kicinski pro Reuters. Ostatně, přijal je nedávno i polský předseda vlády a přijímali veřejné gratulace ze všech stran, mj. od tvůrců Dragon Age z BioWare či od autorů Deus Ex.

Jak jsme avizovali dlouho dopředu, recenze u nás vyjde už tento víkend - bude čistě z PC verze, kterou šlo hrát od minulého úterý, a vyhradili jsme si na ni deset dnů, abychom nic neuspěchali (zatím čtěte pokročilé dojmy nebo mraky dalšího obsahu.

Reklama