Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Jak zvýší DirectX 12 výkon Project CARS?

+ potvrzení zrušení Wii U verze.

Kolem těchto závodů ze začátku měsíce to žije. Stará se o to zejména Ian Bell, šéf studia, který reaguje na zvědavé dotazy v oficiálním fóru. Hra se dle něj prodává všude bezvadně a překonává jejich očekávání (koupit na Alza.cz, recenze).

Po úterním výroku o nejisté Wii U verzi se na něj s vyčítavým pohledem sesypali majitelé konzole od Nintenda, aby vše vysvětlil. Wii U verze prý byla vždy jen ve stavu "možná", což se odvíjelo od hlasování podporovatelů o cílových platformách, z nichž vzešly tři hlavní (PC, PS4, PS4) a pak dvě vedlejší (Wii U a SteamOS).

"Není nám dovoleno vydat hru na Wii U, která běží pod 30 snímky za vteřinu, a najití těch potřebných 25 procent pro zvýšení z nynějších 23 fps v 720p je prakticky nemožné," prozradil Bell, čímž de facto potvrdil zrušení Wii U verze. Pro snazší pochopení uvedl příklad, že nový model pneumatik zaměstnává dvě jádra na PS4 i X1, ale Wii U disponuje pouze dvěma jádry celkově.

Zajímavé je dále jeho vyjádření, jaký přínos čeká od DirectX 12: výkon Project CARS by prý mohl zvednout o 30 až 40 procent (před pár dny se mluvilo o 300 procentech v direct-calls oproti DX11).

V současné chvíli hra využívá každé jádro PS4 na více než 99 procent, a grafický čip na přibližně 95 procent. Nehledě na to, stále se prý budou pokoušet PS4 verzi dále optimalizovat.

Na nejbližší období Slightly Mad Studios chystají updaty s historickými tratěmi a dvě další nové tratě. Pro ty, kterým se nedaří najít soupeře k závodění a chtějí zrušit regionální restrikce, vzkázal, že by to nepomohlo a naopak by to stav zhoršilo.

Read this next