Měla to být vlajková konzolová exkluzivita PS4 letošních Vánoc pro hardcore hráče, ale čím dál více se zdá, že z toho sejde. Ani Sony v jinak pečlivě seřazeném release-listu všech podzimních PS4 titulů No Man's Sky neuvedla, britský časopis EDGE rovnou uvedl 2016 (nevíme, zda má nějaké interní info nebo to prostě jen tipuje jako kdokoli jiný zvenčí).

Doufalo se, že termín vyplave na povrch na E3, pak že by jeho oznámením mohlo vyvrcholit měsíční obsahové pokrytí IGN, ale ani jedno z toho se bohužel nestalo. Tvář hry, šéf studia Hello Games, Sean Murray, se proto musel pustit do vysvětlování, co že se to vlastně děje:

"Jde o dvě rozdílné věci: kdy datum vydání nastane, a kdy se oficiálně ohlásí. To zatím učinit nemůžeme, protože to není v našich rukou, z pádných důvodů. Z našeho pohledu záleží především na tom, kdy si hru budete moci sami zahrát. Víme, že jste netrpěliví a že byste si hru zahráli co nejdříve. Pokud byste věděli, jak tvrdě náš tým pracuje, jak je pro hru zapálen a poblázněn, asi byste nám doporučili, ať si dáme voraz."

Prý máme tvůrcům věřit v tom, že nikdo si nepřeje vypuštění No Man's Sky více, než oni samotní. Ve studiu doufají, že období, kdy hře musí vše obětovat, brzy skončí, a už si plánují, co podniknou. O uploadování finální verze na servery se jim dokonce zdají sny a noční můry.

"Nezapomeňte, že jsme jen malým studiem, které si vše platí samo," překvapil Sean Murray, protože dosud se myslelo, že hru spolufinancuje Sony. U předešlé hry Joe Danger prý všichni tvůrci museli vyčerpat maximální limity na kreditních kartách, aby mohli vše dodělat. Nyní u No Man's Sky se ocitají pod obrovským tlakem, protože tvoří obrovsky ambiciozní hru, zároveň však zůstali malým týmem.

Více o No Man's Sky, které vyjde i na PC v ten samý den co na konzoli, v preview z prosince 2013, nepřerušovaných 18 minutách z hraní a přehlídce různých planet.

Reklama