První opravdový DirectX 12 benchmark proklepnut

Jak jede RTS Ashes of Singularity?

Kolegové z Digital Foundry prozkoumali neveřejnou pre-betu sci-fi real-time strategie s tisícemi jednotek na scéně. Ashes of Singularity slouží jako první pořádný test nového rozhraní DirectX 12 z Windows 10, takže všichni byli napjatí, jak dopadne, vzhledem ke všem příslibům.

Benchmark vykazoval výsledky v DX12 až o 75 procent vyšší než ve starém DX11 a svědčí hlavně AMD, konkrétně čipu R9 390. Oproti tomu na GTX 970, kde byl nárůst pod DX12 kupodivu jen velmi nepatrný. Nvidia to oficiálně vysvětluje tím, že vše je zatím pouze v alfa verzi a že to nereprezentuje finální výkon.

1

"Věříme, že se objeví lepší příklady skutečného využití DirectX 12 než v alfa benchmarku Ashes of Singularity, který jen obsahuje sérii předpřipravených scén, abyste si udělali představu. Pokračujeme ve spolupráci na DX12 API s Microsoftem a na hrách. Až bude přesné měření DX12 k dispozici, celý příběh bude stejný jako u DX11," uvedla Nvidia. Tím narážela na výsledky, kdy GTX 970 byla o 28 procent rychlejší než karta AMD s procesorem i3 a o 45 procent rychlejší s i7.

Tvůrci hry z Oxide potvrdili, že vše je stále jen v alfě a že do finální verze (vydané nejdříve za půl roku) určitě dojde k některým optimalizacím. Nehledě na to, že celý benchmark je hodně náročný na procesor a dal se na AMD zapnout jen s VSync, což nebývá běžný postup u podobných testů.

Jak vidno, DirectX 12 hry jsou ještě hodně daleko, takže s upgradem na Windows 10 i hardwaru není třeba nikterak spěchat - více na DigitalFoundry.

Reklama

Související obsah

Také na webu...

- komentáře (2)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna