Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

PODZIM U DISTRIBUTORŮ: ABC Data

O želízkách od EA či velké akci Blizzardu v O2 Aréně.

Eurogamer pro vás připravil originální seriál článků, který se nemůže točit okolo ničeho jiného než o blížící se smršti nových zásadních her v hlavní předvánoční sezoně. Pohovořili jsme se všemi českými distributory her o příštích pár měsících. Univerzální otázka položená koncem prázdnin zněla pro všechny stejně: Co považujete za váš nejdůležitější titul pro tento podzim, od kterého si nejvíce slibujete? Připravujete pro české hráče něco speciálního, ať už jde o nevšední propagaci, dárky, lokalizaci, extra cenu či něco specifického jen pro Českou republiku? Můžete se podělit o váš kompletní release-list do konce roku 2015?

Se zástupci distributora ABC Data jsme se sešli v pražském obchodním centru Metropole Zličín, nedaleko jejich sídla. Možná ne tak mediálně viditelná firma, zaměřená převážně na velkoobchod s hardwarem, ale o to větší kalibr ve hrách díky zastupování Electronic Arts a Activision Blizzard. Že se ji to zatím solidně daří, o tom svědčí nové dostání na starost i rumunského trhu (počínaje letošním zářím).

Ostatně šéf zdejší herní sekce Jan Horáček předtím dlouho pracoval právě v EA Czech, po nichž vloni na jaře ABC převzalo štafetu. Jak říká, je rád, že v uplynulém roce přesvědčili, že podpora českého trhu od EA neskončila. Se silnou dvojkou EA a Activision i jejich nabušeným lineupem by dle něj měli mít letos o Vánocích největší tržby ze všech domácích distributorů (zatímco v první polovině roku v tomto ohledu kralovala Cenega díky Zaklínači, GTA atd.).

"Nejdůležitější hrou pro nás na podzim je určitě FIFA 16, která vyjde už brzy a bude se dobře prodávat až do Štedrého dne. Hned po ní je Star Wars: Battlefront," říká produktový manažer Karel Drda, pod kterého v ABC spadají EA a na denní bázi vše řeší s polskou centrálou. Zároveň potvrdil, že betatest této multiplayerové střílečky od tvůrců Battlefieldu bude skutečně otevřený pro všechny zájemce a že proběhne v několika etapách, které potěší zejména příznivce PlayStation 4 (marketingový partner hry).

Reboot Need for Speed považuje Drda za takového černého koně podzimu, když hra zatím sklízí chválu, má prý dost předobjednávek a mohla by přinést přesně to, co si fanoušci po pauze série přáli (styl Undergroundu s nočními závody a tuningem). Nezapomněl zmínit ani Plants vs Zombies 2 (prý u nás až nečekaně dobře prodávané), únorové Mirrors Edge 2 či zajímavou plošinovku Unravel. EA totiž berou podzim i zimu jako jedno společné období, když jim patří do jednoho fiskálu.

A co Activision Blizzard? Na to už odpovídal jeho kolega Přemek Vaněk: "Datum Starcraft 2: Legacy of the Void se oficiálně dozvíte už tuto neděli a snad mohu dopředu prozradit, že hra vyjde ještě letos." Kolem aktuálně vycházející onlinovky Bungie pro hardcore konzolové hráče Destiny: The Taken King žádné aktivity nechystají, ABC v podstatě jen dodají krabice na pulty obchodů a tím to pro ně končí.

Ovšem velice zajímavá akce, jakou možná ještě Česká republika v takovém rozsahu a s tak zvučným jménem nezažila, se připravuje na 3. a 4. října, kdy se v pronajaté pražské O2 Aréně uskuteční závěrečná etapa European Road to BlizzCon. Přední evropští progamingoví hráči se tam zúčastní turnajů v Hearthstone, Heroes of the Storm a World of Warcraft, když budou s výběrem zbytku světa v mulťáku bojovat o ceny v celkové hodnotě 300 tisíc dolarů (tiskovka).

Návštěvníci si na místě budou moci zakoupit různé tématické předměty či oblečení od Blizzardu, vyzkoušet si chystanou F2P střílečku Overwatch či potkat cosplayery. Vaněk z ABC Data by byl spokojen s účastí deseti tisíc lidí, když vše bude orientováno spíš na příležitostné hráče a mainstreamové publikum, před kterým by mělo jít o oslavu interaktivní zábavy (vč. vysílání přenosu na internetu).

Příjemné povídání zakončil Jan Horáček, který nevylučuje, že na některé ze zmíněných her (nejspíš Star Wars Battlefront) uvidíme televizní reklamy či billboardy, možná uspořádají i nějaké komunitní akce. Vedle hitovky Call of Duty: Black Ops 3 vkládá od Activision naděje ještě do Guitar Hero Live, protože se tato hudební série vrátí po šesti letech a poprvé bude na současné generaci konzolí. Hra by prý měla mít dlouhou životnost a na ovladače mají být pozitivní reakce.

Seriál PODZIM U DISTRIBUTORŮ na Eurogameru

Read this next