Nějaký řadový uživatel oficiálního fóra se zkusil zeptat, moderátorka Karolína z CD Projektu Red mu ochotně velmi podrobně a otevřeně odpověděla. Tím nestandardně odtajnila cenné interní informace, které se obvykle nepouštějí ven nebo splynou s ostatním ve čtvrtletních finančních výsledcích korporací.

Dosavadní odbyt hry Zaklínač 3: Divoký hon (Alza.cz) tvoří z 30 procent kusy PC verze a ze 70 procent součet obou konzolových verzí. Tento poměr není výjimečný a jen potvrzuje správnost dřívějšího rozhodnutí vývojářů řídit se při designu otevřeného prostředí spíš slabším hardwarem v PS4/X1 než PC (kvůli čemuž to pak schytali za downgrade).

Za úvodní měsíc a půl (květen a červen 2015) tvořily krabicovky Zaklínače 3 celkem 75 procent odbytu. Digitálky pouze čtvrtinu, ale současně s tím jim výrobce vděčí za polovinu tržeb. To jen ukazuje, jak vysoké marže jsou na digitálních verzích, když tam odpadá nutnost dělit se o vše s více články obchodního řetězce (jako u krabicovek) a nejsou žádné výrobní náklady s disky, dodáním do obchodů atd. Navíc CD Projekt šířil PC verzi přes vlastní digitální platformu GOG.com (nepočítal se do toho Expansion Pass), kde se prý prodalo více kusů než na Steamu.

Jak moderátorka fóra vysvětlila, postupem času bude čím dál více narůstat podíl digitální verze, protože v kamenných obchodech vystřídají krabice jiné, novější hry, které potřebují více propagovat než ty staré. I proto nyní tvoří většinu prodejů u Zaklínač 1 a Zaklínač 2 digitální verze.

Pozoruhodné je i její prozrazení, že 80 procent marketingových nákladů pokryli distributoři, jako Warner Bros, Namco Bandai a další externí partneři, nikoli přímo tvůrčí studio. Nicméně distributoři si tyto výdaje zase pak mohou zohlednit v kalkulaci, jaký podíl z utržených peněz od zákazníků musejí odvést vývojářům. Jinými slovy, čím více toho utratili distributoři na propagaci, o to méně pak museli odvést CD Projektu Red. Ten financoval některé aktivity sám, např. prezentaci hry na hlavních výstavách.

Poslední údaj se týká objemu prodejů Zaklínače 3 v Polsku - tvoří jen 4,3 procenta z celkových čísel.

Reklama