Po skoro 100 tisíci kusech jsou tvůrci SOMA zajištěni na příští dva roky

Nahlédnutí pod pokličku.

Malé švédské studio Frictional Games slaví mohutný úspěch. Série Amnesia a Penumbra jim zajistily skvělou pověst i zkušenosti, které se promítly do nejnovějšího hororu SOMA a ten pak sesbíral vysoké známky ve většině recenzí.

Po úvodních deseti dnech a době na předobjednávky se pochlubili 92 tisíci prodaných kusů, což je součet digitálních PC a PS4 verzí. Tržby z nich zajistí, že firma bude schopna platit své náklady po příští dva roky. A samozřejmě další kusy ještě přibudou, prý tempem pár tisíc kusů denně.

O SOMA byl tak větší zájem než o Amnesia: The Dark Descent (20 tisíc kusů za týden), ale o něco menší než o Amnesia: A Machine for Pigs (120 tisíc za úvodní týden).

Výsledky SOMA neznamenají, že by se už zaplatil pětiletý vývoj hry, na to bude potřeba dosáhnout hranice 300 tisíc kusů. Důležité však je, že tvůrci nejsou ve stresu, že se tak musí stát někdy brzy, jinak zavírají krám.

Vše je o to pozoruhodnější díky žánru hry, protože marketingová propagace byla extra obtížná, když se námět točí kolem pocitu a strachu z prozkoumávání něčeho neznámého, což nešlo vyzradit dopředu v trailerech.

Že právě vývojáři nezávislých her zažívají zlaté časy, dokazuje i situace s pirátstvím. Poprvé u tohoto studia se prý stalo, že hra neunikla před oficiálním dnem vydání. A nižší počet žádostí na technickou podporu od pirátů prý naznačuje, že celkově míra pirátství klesá oproti roku 2007. Piráty SOMA je prý snadné odhalit díky frekventovanému vypouštění patchů i díky dohledání v log souborech. Více na blogu Frictional Games zde.

Reklama

Související obsah

Také na webu...

- komentáře (0)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna