Dojmy z hraní Just Cause 3

Měli jsme možnost zahrát si hru ve Varšavě.

Prvním titulem, který jsem kdy na herní výstavě hrál, byl Just Cause. Tehdy šlo o jeden z prvních ročníků GamesConu v Lipsku. O mnoho let později jsem s třetím pokračováním naopak zakončil svůj den na Warsaw Games Week. Just Cause bylo vždy o zábavné destrukci v obřím otevřeném světě a to se ani ve třetím díle nezměnilo.

U stánku jsem měl k dispozici PC, které zvládalo Just Cause 3 v plných detailech ve FullHD. Přesto musím říci, že grafický rozdíl oproti druhému dílu mi nepřijde velký. Líbivější jsou exploze a voda, ale jinak mi obrovský herní svět nepřišel nijak extra detailní. Na druhou stranu je dost rozbitelný, což má určité nároky na výkon a není se čemu divit, že nevypadá jako v The Division. Navíc, když v něm můžete svobodně létat, jezdit nebo plout.

Rico se vrací na svůj rodný ostrov Medici, kdesi ve středomoří. Dle vzdálenosti na mapě to vypadá, že je cca 20 km na šířku i výšku. Let v zřejmě nejpomalejší civilní helikoptéře mi z jedné strany mapy na druhou zabral cirka deset minut. Možná jsem měl horší pocit z grafiky i proto, že jsem okamžitě přeletěl celé souostroví napříč.

Po cca půlhodině si mě všiml člověk od Cenegy stojící na stánku a řekl mi, že v dané oblasti se sice můžu pohybovat, ale demo je spíše o menším ostrovu, na kterém jsem se objevil na začátku. A ačkoliv všechno fungovalo jak mělo, nejde prý o finální podobu tohoto místa. To bylo vidět na nižší hustotě provozu, počtu chodců či malém množství lodí plujících po moři. I díky tomu jsem si po dlouhém letu s křídly pod rukama, který mi odemkl Antiochie „Mistr winguitu", pořádně zaplaval. Ale hlavně už vím, co se skrývá v sopce majestátně se tyčící na horizontu!

I přes varování všechny vedlejší mise fungovaly. Například jsem v obrovském přístavu skočil do lodě a ostřeloval výbušné kontejnery v okolí. Cílem bylo pochopitelně vytvořit co největší chaos nebo možná způsobit maximum škod. Co přesně se po mě chtělo jsem moc nevěděl, neb demo bylo v polštině.

Vrátil jsem se na první ostrov, zajel jedny klasické závody s časem přes dvacítku checkpointů a pak se vydal vyřadit ze sítě místní elektrárnu. Protože to byla jedna z největších staveb na ostrově, nebyla to otázka pěti minut. V elektrárně bylo opět potřeba zničit nádrže s benzínem a následně vyřadit z provozu osm turbín. K tomu bylo nutné otevřít ocelové dveře turbíny skrývající a poté v časovém limitu zničit elektřinu vyrábějící stroje. Když jsem naopak osvobozoval menší vojenskou základnu, stačilo mi k tomu z vrtulníku přesně zamířit a vystřelit pár raket.

Co se hratelnosti týče, od dob Just Cause 2 se moc nezměnilo. Více než hodinka hraní mi neukázala žádný velký rozdíl. Pořád se můžete čehokoliv chytit a přitáhnout se, čehož okamžitě využijete k vypuštění padáku. Hákem se lze přichytit opravdu za všechno - letadlo, člun, střechu, loď, auto, kopec, lampu ... Opět si zařádíte s lanem, na jehož oba konce připevníte různé předměty. Já jsem zajel k jedné z mnoha větrných elektráren a připoutal k lopatkám svůj vůz. Ten se jednou obtočil kolem sloupu a vybuchlo.

Řekl bych, že oproti druhému dílu přibylo dopravních prostředků. Jezdit se dá skutečně se vším, včetně válečných lodí nebo obřího náklaďáku z povrchových dolů. Jedinou nevýhodou u vojenských vozidel je nemožnost ovládat zbraň a zároveň řídit. U lodí a vrtulníku to jde. Zřejmě závan realismu, škoda. Žádnou speciální zbraň jsem neobjevil a nevypadla ani z tisíců tupých nepřátel, kteří jen čekají na popravu a občas kousek popoběhnout. Ale o umělé inteligenci Just Cause nikdy nebyl.

Nejprve jsem zkoušel ovládat Just Cause 3 na klávesnici, ale po deseti minutách příšerného motání jsem to vzdal a nepohrdl připojeným Xbox ovladačem. S ním byly veškeré akce v herním světě jednodušší na exekuci a hratelnost byla celkově plynulejší. Další hra, kvůli níž by si i PCčkáři měli koupit gamepad.

Just Cause 3 se plně soustředí na singleplayer a tím si u mě získává plusové body. Jsem trochu přejedený všech těch „always online" multiplayerových akcí a těším se po Mad Maxovi na další akční jízdu. Tenhle rok je prostě ve znamení Avalanche Studio. Just Cause 3 se na nás vyřítí už prvního prosince tohoto roku.

Reklama

Přeskočit na komentáře (22)

O autorovi

Pavel Oreški

Pavel Oreški

Redaktor

Čas s hrami už počítám na dekády, neodmítám žádný žánr, zajímá mě hratelnost a originalita.

Související obsah

Také na webu...

Poptávka po Xbox Series bude převyšovat nabídku několik měsíců. A odchod šéfa Halo Infinite

+ 500 tisíc hodin testování vyústilo ve finální seznam zpětně kompatibilních her, Snoopy Dog napodruhé.

Cyberpunk 2077 na PC by klidně mohl vyjít včas, viník je jinde

+ výhrůžky smrtí tvůrcům, jak to bylo s komunikací?

- komentáře (22)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna