Wasteland 2 Director´s Cut: Naše dojmy a co přináší?

Vylepšená výprava do nukleární pustiny.

Postapokalyptická Wasteland 2 je tak nelineární a zajímavá hra, že bych se k ní možná po prvním dohrání časem vrátil i bez nějakého remasteru a dalších vylepšení. Ale fakt jenom možná - čas prostě není můj přítel. Po vydání vypiplané verze Director´s Cut bylo ale rozhodování snadné.

1

Tuhle vylepšenou verzi dostávají majitelé původní hry tak nějak automaticky, prostě v podobě updatu, resp. odemčení nového titulu na Steamu. Ti z vás, kteří mají RPG (a zvláště ta ne-fantasy) v oblibě, ale cca rok staré dobrodružství v Pustinách jste si zatím ještě nepustili, si samozřejmě tenhle titul můžete pořídit rovnou ve vylepšené verzi. Fakt nebudu znovu recenzovat hru jako takovou, jen telegrafické připomenutí pro ty, kteří nějakým nepochopitelným řízením osudu tenhle titul zcela minuli. Wasteland 2 je postapokalyptické RPG se čtyřmi hlavními a třemi rekrutovatelnými hrdiny/hrdinkami, kteří se v roli Pouštních rangerů potýkají s nástrahami postjaderné Pustiny. Bojují s bandity, mutanty a dalšími neřády, aby se nakonec pokusili zastavit hrozbu pro celou lokální civilizaci. Boje v tahovém režimu, vývoj postav v mnoha bojových i nebojových dovednostech, nelineární úkoly v částečně otevřeném světě. A super atmosféra, to především. Ok?

2

A co je nového, resp. lepšího v Director´s Cut edici? Prvních vylepšení si všimnete už při tvorbě postav. Nově jim totiž můžete dát do vínku nějaký charakterový rys (trait), který přináší zároveň výhodu i nevýhodu. Popravdě, zas tak moc jsem tuhle drobnost nevyužil. Výraznější novinkou u postav jsou tzv. perky, tedy různé bonusy, které můžete při postupu na vyšší levely postavám přidávat. Jde o příjemné zpestření a trochu i o posílení postav. Stejně jako ve Falloutu mají některé perky dané určité předpoklady, které musíte splnit, abyste si je mohli pořídit. Třeba až při určité úrovni dovednosti se samopaly si můžete osvojit perk pro rychlejší nabíjení, s určitým levelem práce s výbušninami se zas můžete naučit, jak získávat „home-made" výbušniny ze zlikvidovaných min a podobných nástrah. Perků je k dispozici několik desítek, hojně jsou zastoupeny bojové i nebojové (pro lepší loot, bonusy k dovednostem atd.).

3

Před vydáním DC verze se samozřejmě hodně mluvilo i o vyladění grafického kabátku. A je fakt, že zejména samotné lokace jsou propracovanější, detailnější, živější. Lépe vypadají i postavy, ale popravdě, pořád by si zasloužily ještě trochu více péče. V rámci grafických prvků na mne taky stále trochu odfláknutě působí opakování dialogových portrétů u mnoha NPC (takže třeba doktoři v různých městech a táborech mohou vypadat stejně). Přidělat pár malých statických obrázků, aby každé NPC s portrétem bylo unikátní, přeci nemohl být takový problém. Na druhou stranu jsou dialogy výrazně živější díky mnohem většímu počtu namluvených rozhovorů, což je fajn.

4

Samotné mechaniky hry příliš změn nedoznaly. Vývojáři ale opravili spoustu bugů, a jednu patrnou novinku v herních pravidlech přeci jen přidali: možnost zaměřit střelbu na určité části těla. Boje jsou (a byly) povedené ovšem i bez téhle finesy a zas i při druhém průchodu hrou mě baví. Stejně jako hra samotná. Mnohé situace mají opravdu více řešení a volby se zásadním dopadem na příběh tu také jsou, takže mohu vesel hrát jinak a jiným stylem. Pořád mi trochu nesedí nadbytečnost některých dovedností (asi bych si dovedl představit jednu univerzální schopnost práce s elektronikou místo roztříštěnosti do poplašných zařízení, otevírání sejfů a počítačového skillu) a malá návaznost dovedností na základní atributy. Autoři mohli do DC přidat i nějakou novou lokaci, nebo prostě viditelnější nový obsah. Ale na druhou stranu - tohle vylepšení vlastně nic nestojí a hratelnost i atmosféra je znovu parádní. Pokud tedy máte pár desítek volného času, ponořte se do postapokalyptického eposu klidně znovu. Stojí to za to. Nemluvě o tom, že nová verze Wasteland 2 je otevřena modderům a já věřím, že časem se na Steam Workshopu objeví třeba nové lokace, NPC či questy... A nesmíme zapomenout na konzolisty: DC edice je totiž už dostupná i pro PS4 a Xbox One!

Reklama

Související obsah

Videosrovnání všech konzolových verzí Cyberpunk 2077

PC je králem a následuje Stadia + změny v patchi.

Pozor na nevratně poškozené uložené pozice Cyberpunk 2077 na PC

Rada od obchodu tvůrců, jak se tomu vyhnout.

Upoutávky na příští Dragon Age a také na Mass Effect

Nový protagonista v jednom a staří známí ve druhém.

Také na webu...

- komentáře (8)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna