Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Tři miliony kusů Rust s infografikou

Dost se toho dozvídáme.

Když nějaké statistiky sesmolí EA, UbiSoft či Microsoft, dávají si obvykle velmi záležet na tom, aby tam zahrnuli ty nejstupidnější údaje ("tolikrát hráči ve hře vystřelili"), aby schválně nikomu nic konkrétního neřekly, resp. aby to nemohlo sloužit jako vodítko o prodejnosti či oblíbenosti hry, nebo aby z toho nemohli těžit konkurenti.

To nezávislá survival hra Rust na to jde jinak. K příležitosti oslav tří milionů prodaných kusů, za které by si takový Far Cry Primal jen u digitální PC verze výskal, nám prozradila mimořádně zajímavá data.

Třeba že 48 procent majitelů Rust ho hrálo více než 20 hodin. O podobné trvanlivosti u poloviny publika by si většina renomovaných AAA titulů mohla nechat jen zdát a svědčí o chytlavosti i návykovosti tohoto původně Early Access hitu - nyní mimochodem zlevněného o polovinu na 7 eur.

Dvě třetiny lidí, tedy dva miliony, si koupily Rust už v roce 2014, když byl ještě značně nedodělaný. Přesto průměrný počet hráčů měsíčně vystoupal na 15 tisíc letos v prosinci. Nejvíce jich přišlo z USA, Ruska, Francie, Velké Británie, Španělska, Německa a Turecka (ČR neuvádí).

Garry Newman, šéf studia Facepunch, se raduje: "Nárůst počtu hráčů nám dokazuje, že jsme na správné cestě. Důležité to je obzvlášť vzhledem k současnému přesycení trhu hrami podobnými DayZ či Rust. Fakt, že pořád přibývají hráči, nás činí velmi šťastnými."

V rozsáhlém zhodnocení roku 2015, které doporučujeme nejen všem vývojářům, hovoří i o tom, proč se vyplatí vypouštět updaty každý týden. Proč se nebát reakcí lidí na internetu, které jsou zpočátku vždy negativní kvůli nespuštění hry v poslední době, prý je lepší se jich ptát na názor na poslední změny než čerpat z výkřiků ve fórech. Nebo proč nedávat druhé šance spolupracovníkům, kteří selhali, a raději se jich zbavit, aby nedemotivovali zbytek týmu, který tvrdě pracuje.

Read this next