Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Štítky pomohou označit PC připravená na virtuální realitu

Jakou minimální sestavu potřebujete?

Nvidia včera na veletrhu CES v Las Vegas odhalila svůj program pro virtuální realitu, který usnadní hráčům zorientovat se na trhu. Novými štítky "VR Ready" označí zařízení, která jsou kompatibilní s VR zážitky.

Abyste si je plnohodnotně užili, budete potřebovat aspoň grafický čip GTX 970 (na notebooku GTX 980). Minimální sestava pro hraní ve VR vypadá podle Nvidia takto: PC s podporou USB 3.0, procesor Intel Core i5- 4590 nebo ekvivalent, 8 GB systémové paměti, dva porty s USB 3.0 a jeden s HDMI 1.3, operační systém Windows 7 SP1 či novější. Toto vše zařídí, aby VR šlapala se dvěma simultánně vykreslovavanými obrazovkami pro každé oko při chodu nad 90 fps.

"K zajištění správného fungování VR je ve srovnání s běžnými 3D hrami a aplikacemi zapotřebí sedminásobek grafického výpočetního výkonu. Pracuje se totiž v režimu nad 90 snímků za vteřinu (fps) a to současně pro dva displeje (každý pro jedno oko)," uvádí Nvidia.

Proto společně s výrobci počítačů, notebooků a grafických karet rozběhla projekt označující systémy a grafické karty, které nabídnou patřičný herní VR zážitek. Tento program prý předejde nejasnostem při výběru vybavení nutného k hraní VR her či používání VR aplikací, které přichází na trh v narůstajícím množství.

"Pro některé zákazníky může být zorientování se v nových technologiích, jakou je například VR, obtížné," říká Jason Paul, general manager divize emerging technologies ve společnosti NVIDIA. "Spolupracujeme se spolehlivými partnery po celém světě, abychom usnadnili nakupování právě pomocí GeForce GTX VR Ready štítku, označení které pomůže zákazníkovi snadno rozpoznat počítač nebo grafickou kartu splňující nároky VR."

Nvidia dále v tiskové zprávě říká, že její grafické karty jsou srdcem VR ekosystému a pohání je odborníky oceňovaná architektura Maxwell, která byla vyvíjena již s ohledy právě na VR. Mimo zvládání vysokých snímkových frekvencí prý podporuje rovněž jedinečné VR technologie jako například Nvidia Multi-Res Shading, zvyšující výkon až o 50 procent při zachování kvality obrazu a snížené odezvě - více na této stránce.

Sign in and unlock a world of features

Get access to commenting, homepage personalisation, newsletters, and more!

About the Author
Jan Doskocil avatar

Jan Doskocil

EG.cz Managing Director

Comments