Vlastní zpráva - V návaznosti na včerejší pochlubení se 35 tisíci prodaných kusů Zaklínač 3 (Alza.cz) v ČR/SK jsme na toto téma ještě jednou hodili řeč s Cenegou.

Co vlastně na tento výsledek říká? Je s ním spokojená, nebo předpokládala vyšší číslo? A co čeština, vyplatila se do ní jistě nemalá investice?

"Tipovali jsme menší prodeje Zaklínač 3, takže se lokalizace určitě vyplatila. Popravdě jsme měli úplně na začátku trošku obavy, ale zase jsme si říkali, že Zaklínač je Zaklínač," prozradil uvažování marketingový manažer distributora Chalid Himmat.

Prý jim pomohlo, že měl zkušenosti s vydáním předchozích dvou dílů (ty vydal ještě český CD Projekt), proto v tomto směru maličko zariskoval. Na kolika kusech se to lámalo, aby se investice zužitkovala, bohužel nevíme.

Připomeňme zde, že rozhodnutí o lokalizaci se vždy musí učinit dlouho dopředu, když se ještě vůbec neví, jak daná hra dopadne, kdy se toho o ní moc neví nebo není ukázána veřejnosti. U spousty jiných velkých titulů by distributor vyrobil oficiální překlad strašně rád, protože by se mu to dle propočtů vyplatilo, ale často mu to není schváleno u zahraničního vydavatele.

Loňský rok prý byl pro Cenegu Czech celkově mimořádný, nejen díky této hře, ale i dalším jako GTA 5 PC, Fallout 4 či Batman Arkham Knight: "Je vidět, že krize je z pohledu zákazníků zapomenuta, protože to byl opravdu rekordní rok, minimálně pro nás."

1

Reklama