Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Jak by mohl fungovat upgradovaný Xbox One?

Úvahy od šéfa Sniper Elite.

Kolem tohoto tématu létá éterem spousta dezinformací, které vznikly z ne úplně jasného vyjádření xboxového bosse Phila Spencera a žily dál svým životem. Situace se má tak, že Microsoft nedávno nahlas uvažoval, že možná uvede na trh hardwarově výkonnější verzi Xbox One (dříve než po běžných sedmi letech). Později však vyloučil, že by snad prodával jednotlivé komponenty typu "lepší grafická karta" či "výkonnější procesor", které byste si se šroubovákem v ruce sami doma vyměnili. To v žádném případě, ostatně ani v minulosti se tyto experimenty neujaly a pouze zkomplikovaly základní koncept konzolí. Spíš to vypadá na model typu iPhone, že nově uvedené zařízení je zpětně kompatibilní (spustíte na něm hry pro předešlé modely iPhone), ale už ne obráceně. Microsoftu jde dle našeho názoru hlavně o to, aby tady za sedm let nebyl nějaký úplně nový Xbox, který má v den startu minimum dostupných her pro zákazníky, nýbrž aby mohli sáhnout po existující knihovně.

Jason Kingsley, CEO úspěšného studia podepsaného pod sérií Sniper Elite (včera předvedená čtyřka), se jako jeden z prvních této myšlenky chytl a veřejně promluvil, jak by asi v praxi mohly takové upgrady fungovat.

"Zatím nikdo zvenčí nic o plánech Microsoftu netuší. Předpokládám, že asi pak budeme muset zajistit, aby hra nějak šlapala i na té původní, slabší verzi Xbox One. Mohlo by to být třeba tak, že na hardwarově upgradovaném Xboxu by hry šlapaly ve stabilních 60 snímcích za vteřinu a na tom starém jen v 30 fps. To by jistě řada lidí ocenila - bylo by to prostě podobné, jako když si pořídíte silnější PC a můžete si dovolit hraní ve vyšším rozlišení a s plynulejším framerate."

Pro VideoGamer také Kingsley vyslovil přesvědčení, že míra podpory upgradovaného modelu od vývojářů by záležela zčásti i na tom, jak automaticky by vše probíhalo. Jestli by hry musely být naprogramovány nějakým jiným způsobem, aby nový HW Xboxu využily, nebo jestli by vývojáři museli připravit patche pro kompatibilitu, aby staré hry jely i na novější verzi konzole.

O čem šéf Rebellionu vůbec nepochybuje, je přístup Sony a Microsoftu. Pracuje tam prý plno hodně chytrých lidí, kteří tuto problematiku promysleli každým coulem a vědí, co dělají. Pokud by nějakou podobnou strategií zařídili, že díky hardwarově upgradovanému modelu Xbox One dosáhnou situace, že vyšším framerate a rozlišením nalákají více lidí a zvětší tak počet svých potenciálních zákazníků, tak to prý udělají.

Read this next