Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Kauza kolem vracení peněz za No Man's Sky

Zloději dle ex-Sony člověka.

Že tahle hra není zdaleka pro každého, to se ví od úplného začátku. Stejně tak ji provází rozporuplné přijetí, ale to většinou není chyba hry, jako spíš nerealistických očekávání a vysnění něčehoJ jiného ze strany některých hráčů.

Jako by těch kauz kolem No Man's Sky (Alza.cz) nebylo málo, viz nenaplněné sliby o multiplayeru, nyní se k nim zařadila další, která je docela závažná. Týká se odškodňování hráčů, resp. vracení jim peněz poté, co je hra neuspokojila.

Shahid Kamal Ahmad, bývalý zaměstnanec Sony (a nyní nezávislý tvůrce her), který byl u podpisu vydavatelské dohody s Hello Games a bez nějž by možná hra vůbec nevyšla nebo neexistovala v této podobě, se na Twitteru ostře pustil do některých hráčů. On si to už takhle otevřeně může dovolit říct, zatímco jeho kolegové ze Sony kvůli přísné komunikační politice v korporacích bohužel ne:

"Pokud chcete refundaci po 50 hodinách hraní, jste zloději. Naštěstí existují i lídé, a těch je většina, kteří jsou decentní a upřímní, bez nich by tahle branže nemohla fungovat. Kolik hodin hraní by tací potřebovali, pět miliard hodin?"

Nemluvíme dle něj o běžném zákaznickém produktu ve smyslu tovární výroby, řeč je prý o uměleckém dílu, které je potřeba vnímat jinak než nějaký widget.

Narážel tím na známé případy, kdy jak Steam, tak Sony, vrátili některým hráčům peníze právě po dlouhých padesáti hodinách hraní. Prostě si to vyotravovali a kašlou na nějakou etickou stránku či morálku, že pokud je hra tedy nebavila či správně nefungovala, museli by to zjistit mnohem dříve. Považuje se to za bezprecedentní situaci pro celý herní průmysl.

Možná i právě proto včera přibyla na produktovou stránku No Man's Sky na Steamu speciální notička, jakou u žádné jiné hry nenajdete. Varuje se v ní, že nebudou dělány žádné speciální výjimky ohledně refundace.

Zdá se, že Valve tedy nastavili novou, tvrdší politiku (tzn. buď dosažení dvou hodin ve hře nebo uplynutí 14 dnů od koupi) a že už nebudou takové měkoty, jako předtím. Kdy dle zdokumentovaných logů z technické podpory vyhověli lidem, kteří si stěžovali na chybějící vlastnosti či třeba na dělání špatně ze způsobu pohybu ve hře. Jiná věc je, že na Steamu dodnes visí trailer, v němž se hovoří o věcech, které ve hře přitom nejsou...

Read this next