CD Projekt získal dotaci na hladce propojený multiplayer

Že by pro Cybepunk?

Tvůrcům Zaklínače 3 (Alza.cz) se povedlo něco, o čem si ta česká většinou mohou nechat jen zdát (když nepočítáme dříve Bohemia Interactive či minihry typu Domácím násilí): získat velkou dotaci od polského státu, resp. vlády.

Prostřednictvím National Centre for Research and Development chce modernizovat polskou ekonomiku, zejména v oblastech, kde je duševní a kreativní potenciál největší, komentoval to tamní ministr pro vědu a výzkum, Jarosław Gowin. Polští vývojáři her tak celkově dostanou v přepočtu 700 milionů korun (!) na 38 projektů.

CD Projekt si pro sebe z programu GameINN ukousl 180 milionů korun. Z dokumentů, kterými o příspěvky žádal, se dnes dozvídáme, na co je hodlá využít, tedy ještě oficiálně neoznámené informace. Mají se týkat čtyř nejmenovaných projektů (nemusí být nutně čtyři hry) a nepochybně najdou uplatnění v chystaném sci-fi RPG Cyberpunk 2077 (vedle cross-platform multiplayeru pro GoG).

Hovoří se v nich o tvorbě technologie "seamless multiplayeru", pod čímž se obvykle rozumí propojení singlu a online hry. Ač zde to může být jen pouhé rozhraní (lobby) pro údajně "unikátní hratelnost pro více hráčů, kde se zohlední najití soupeřů, správa spojení a replikační možnosti." Pomineme-li arénový režim, hry ze série Zaklínač dosud mulťák nepodporovaly.

Státní dotace má nějaké hře "s kvalitním otevřeným světem pomoci komplexní technologií pro tvorbu živoucího města, kde hrajete v reálném čase, má velký rozsah a funguje na principu umělé inteligence i automatizace". Může být řeč o něčem jiném než Cyberpunk 2077?

Zbylé peníze polských daňových poplatníků mají v CD Projektu Red padnout na "filmový zážitek v RPG s otevřeným světem a inovativními řešeními", stejně jako na "pokročilé animace postav i tváří díky dedikovaným nástrojům".

Polská vláda něco pustí i dalším studiím: tvůrcům Shadow Warrior 2 na výrobu upgradovaného enginu, Techlandu na to akční RPG ve fantasy otevřeném světě od senior designéra Zaklínač 3 (má se prý hrát z vlastních očí a být založeno na DX12), autorům Sniper: Ghost Warrior 3 (na inovativní AI davů a zvířat) či studiu The Farm 51 pro výzkum technologií pro fotorealistickou 3D grafiku (Get Even).

Reklama

Související obsah

Také na webu...

- komentáře (0)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna