If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Super Mario Run trhá rekordy, přesto akcie Nintendo padají

Proč má trh obavy?

Pomysleli byste si, že když slavná postavička dorazí na mobilní platformu a vyhoupla se na čelo žebříčků pro nejstahovanější aplikace, bude to pro výrobce velká sláva. Jenže bohužel se tak neděje, spíš naopak.

Minulý týden vypuštěný Super Mario Run pro iOS se stal jedničkou na AppStore v téměř stovce zemí. Má solidně nakročeno k tomu, aby za úvodní měsíc nasbíral ještě více downloadů než Pokémon GO, když překonal 25 milionů stažení za pouhé čtyři dny (pokémoni na to potřebovali 11 dnů).

Problém je v tom, že počet stažení zdarma šířené verze (pouze se třemi levely) ještě nic neznamená, což naznačuje i bodování v hitparádě nejvíce vydělávajících apps jen ve čtrnácti státech. Důležité bude, jestli hra dokáže přesvědčit uživatele k investici deseti eur pro odemknutí plné verze.

Cover image for YouTube video

O tom mají analytici a obchodníci na burze značné pochybnosti, proto akcie Nintenda hned po vydání Super Mario Run poklesly koncem minulého týdne až o 6,8 procent. Důvody?

"Hlavní obava investorů spočívá v tom, jestli budou lidé ochotni platit tak vysokou cenu za plnou verzi. Taková cenová hranice je u her, která se snaží o maximální rozšíření, velmi nezvyklá. Na cenu si stěžují i mnozí v uživatelských recenzích, kde kvůli tomu padá méně hvězdiček. Očekáváme proto časem slevy," vysvětlili Niko Partners, kterým se též nelíbí dosavadní absence verze pro Android.

Analytická společnost SuperData zase dramaticky omezila očekávané tržby z původních 60 milionů na "pouze" 12-15 milionů dolarů (za prosinec). Odvolává se na rané ohlasy od zákazníků, kterým vadí povinnost být při hraní neustále online a také fakt, že hra je příliš složitá pro hraní na mobilu.

Sign in and unlock a world of features

Get access to commenting, homepage personalisation, newsletters, and more!

In this article

Super Mario Run

Android, iOS

Related topics
About the Author
Jan Doskocil avatar

Jan Doskocil

EG.cz Managing Director

Comments