Sbohem CryEngine. Star Citizen mění engine

Více vyhovuje zaměření Amazonu.

Když Crytek uzavřel pětici studií, ujišťoval nás Chris Roberts, že to nebude mít žádný dopad na jejich vesmírný simulátor, protože na nich v ničem nejsou závislí. Nyní už víme, jak to přesně myslel.

Star Citizen totiž po více než čtyřech letech ve vývoji změnil herní engine. Namísto dosavadního CryEngine využije Lumberyard od Amazonu.

1

"Hledali jsme technologického lídra, který by zaručil dalekou budoucnost Star Citizen i Squadron 42. Je možné je vytvořit jen díky skvělé technologii spárované se sílou cloudu," uvedli v tiskovce Cloud Imperium Games, kteří se chtějí soustředit na masivně multiplayerové onlinovky.

S Amazonem prý jednali po jeden rok a rozumí si, protože sdílí shodnou vizi a vyhovuje, že si může dovolit do rozvoje technologie pořádně investovat (na rozdíl od Cryteku). Klíčové prý je, že Lumberyard umí přelomové funkce pro online hry a sociální sítě, což tvůrcům dovolí spojit se okamžitě s miliony hráčů.

CryEngine dle Robertse tuto oblast zanedbal, když si zakládá na staromódní jednoserverové architektuře. To znamená další špatnou zprávu pro německý Crytek, který z licencování enginu žije, ale už od něj neodebírali nové verze CryEngine od konce 2015, tudíž žádné překvapení. Paradoxní je, že Lumberyard staví právě na CryEngine, k němuž má prý Amazon plný přístup.

Přechod na jiný engine však nebude nástupce Wing Commandera nijak bolet či ohrožovat na životě, protože beztak má spoustu technologií modifikovaných pro své účely (ty zůstanou dál shodné), proto také označení StarEngine, změní se tedy jen drobná část enginu. První verzí na Lumberyard je čerstvě vypuštěná alfa 2.6 (detaily o obsahu zde). Sledujte také představení cizáckých lodí před Vánocemi.

Reklama

Související obsah

Také na webu...

- komentáře (0)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna