Singleplayerové hry už nemají takový význam, Microsoft je ale nezařízne

Publikum prý prahne po online službách.

Pronést něco takového krátce poté, co vyšly bestsellery Horizon Zero Dawn či Zelda (stav v zahraničí), je docela odvážné. Podle Phila Spencera však tyto hry představují pouze pověstnou výjimku, kterou není snadné napodobit.

Proti příběhovým singleplayerovým hrám, které už pro mnohé výrobce (Blizzard, Valve) nejsou tak výnosné a ekonomicky zajímavé, se xboxový šéf vyslovil v rozhovoru pro The Guardian, kde doslova řekl toto:

"Publikum pro tyto velké příběhové hry sice není malé, ale ani není konzistentní. Ano, Zelda či Horizon sklidily úspěch, avšak už nemají na trhu takový význam a dopad co dříve. Důvodem je to, že velké hry fungující jako online služby jim přetáhly značnou část publika."

Dle našeho názoru to je nesmysl, protože kdo má rád hry pro jednoho, těžko hned zítra přejde jen na kompetitivní onlinovky, jsou to dvě různé skupiny lidí.

Spencer přiznal, že Sony je ve vytváření těchto her šikovná a že je v interních studiích dělá ve velkém, ovšem pro ostatní to vždy má být velmi složité byznysové rozhodnutí. Příběhové hry se dle něj stávají vzácností i riskem pro tvůrčí týmy (aniž by kohokoli jmenoval, zřejmě narážel na Quantum Break, Sunset Overdrive či Scalebound).

Jeho slova by se dala interpretovat ve stylu, že kdo touží po singleplayerových příběhových zážitcích, nechť si raději domů pořídí PS4 (což už se ostatně asi děje delší dobu). Xboxový boss je však později na Twitteru mírnil:

"Ne, nezařízneme singleplayerové hry. Chceme xboxovým hráčům nabízet pestrý výběr stylu i žánrů. Někdo má rád singl, jiný co-op, další zase PvP, to je vše v pořádku."

Přesto si Spencer proti sobě poštval herní komunitu, do budoucna se z toho prý poučí. Horizon a Zeldu v interview jmenoval prý kvůli tomu, že šlo o dvě poslední vydané vysokoprofilové singleplayerové hity.

To vše se děje v době, kdy Microsoft připravuje hry pro podzimní start Xbox One Scorpio, aby je mohl ukázat na červnové výstavě E3 (před výstavou toho prý moc nepustí). Když si dáte jedna a jedna dohromady, vyplývá z toho mezi řádky, že Scorpio nejspíš bude hodně o multiplayerových titulech typu State of Decay 2.

Reklama

Související obsah

Také na webu...

Poptávka po Xbox Series bude převyšovat nabídku několik měsíců. A odchod šéfa Halo Infinite

+ 500 tisíc hodin testování vyústilo ve finální seznam zpětně kompatibilních her, Snoopy Dog napodruhé.

Cyberpunk 2077 na PC by klidně mohl vyjít včas, viník je jinde

+ výhrůžky smrtí tvůrcům, jak to bylo s komunikací?

- komentáře (8)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna