V úvodu sobotní konference Microsoftu si z něj snad každý ucvrnkl do kalhot, viz oznámení. Nyní tvůrci z ukrajinských 4A Games vystoupili v pořadu GameSpotu, aby potvrdili, že nešlo o předrenderovanou cutscénu, nýbrž o nahrávku z enginu z herní sekvence v jednom pozdějším levelu Metro Exodus. Pouze to prý trochu zkrátili, odstranili HUD a hlášky na obrazovce.

"Některé části hry jsou lineární v klasické "tunelové" hratelnosti série Metro, jiné oblasti jsou zase méně lineární a rozlehlejší, avšak stále s mixem průzkumu, survivalu a akce. Dohromady to drží příběh."

Základní jádro tvůrců je složeno z týmu Stalkera, kterým se prý hra částečně inspiruje, Exodus má být takovou kombinací Metro a Stalker, říkají sami autoři. Otevřenější levely prý dají hráčům větší svobodu, jelikož po tom volali fanoušci. Jiné herní systémy, jako třeba přizpůsobení zbraní, mají být zásadně rozšířeny. Nic oblíbeného z minulých Metro nezmizí.

Díky většímu výkonu budou nelineární levely dynamičtější, zejména co se týče umělé inteligence, která vás také ve venkovních prostorech přepadne neočekávaněji (ne pouze v nějakém doupěti příšer). Celý děj hry se odvíjí během jednoho roku, kdy se budete snažit utéct z kompletně zničené Moskvy do klidnějšího prostředí (ta mají být zajímavá, pro fandy neokoukaná), takže zažijete čtyři roční období - na rozdíl od předešlých dílů Metro, které byly vždy jen ze zimy (to v E3 videu byl podzim) a jejich příběh trval pouhých pár týdnů. S tím souvisí i rozvoj postav a jejich reakce na situace.

Exkluzivní obsah pro X1X verzi ani její časovou exkluzivitu nečekejte, protože by to prý nebylo fér vůči hráčům na jiných platformách. První oficiální screenshoty z Metro Exodus (2018) press-kitu v plné kvalitě:

Reklama