Na hru Argo dostali Bohemia Interactive skoro 40 milionů z EU

Dotace z peněz nás všech.

Když před pár dny na Steamu vyšla zdarma stáhnutelná PC hra Argo bez jakýchkoli mikrotransakcí, člověk si musel klást otázku, proč vlastně vůbec existuje. Působí jako taková chudší a přeskinovaná Arma 3, takže si s ní Bohemia Interactive zvláštně konkurují sami sobě, resp. kanibalizují si jiné placené produkty.

Úvahy na toto téma se daly uzavřít zmínkou o "totální konverzi Arma 3" a odkazem na tzv. Bohemia Incubator. Tudíž se vše navenek tvářilo buď jako podpora herních nadšenců dělajících modifikace, případně jako bohulibost studia vůči fanouškům či náborový nástroj na Arma (ale dost netradiční, když má jiný název a jinak pojmenovaný obsah, byť podobný).

Nyní ovšem magazín EURO upozornil, že hru Argo překvapivě zaplatila Evropská unie již schválenou dotací bezmála 40 milionů korun.

"Předmětem předkládaného projektu je vývoj herní e-sports aplikace pro platformu PC Windows. Aplikace umožní uživateli vytvoření uživatelského profilu a herního avatara a následné sportovní soutěžení hráčů počítačových her. Projekt rozšíří produktové portfolio žadatele, uživatelskou základnu a tím přinese vyšší konkurenceschopnost společnosti Bohemia Interactive a.s. Dotace: 39 474 835 Kč," čerpá z veřejně dostupných materiálů na webu Ministerstva pro místní rozvoj.

1

Není proto vyloučeno, že Argo mohlo vzniknout účelově jen kvůli získání dotace z evropských fondů, aby byly peníze za co utratit - zatímco část obsahu klidně šla docela levně recyklovat ze série Arma či sdílet její technologie. Bohemia Interactive přitom patří mezi bohaté a velmi vydělávající společnosti, jejíž série Arma či DayZ mají vyšší miliony prodaných kusů, takže by se bez peněz od daňových poplatníků z celé EU klidně obešla.

Podle EURO vyvolává (vedle Babišových pekáren) přinejmenším údiv i dotace 8,4 milionu korun brněnskému studiu Madfinger Games na mobilní hru s pracovním názvem Rockstar. Jejich projekt byl před EU úspěšně obhájen takto: "Hra přinese na tato zařízení žánr, který bylo doposud možno vidět pouze na herních konzolích nebo plnohodnotných počítačích. Hra podporuje následující síťové režimy: multiplayer, PVP, coop, sociální sítě pro sdílení výsledků a pozvánky ke hře. Unikátní je právě toto síťové propojení a grafika srovnatelná s konzolovými hrami."

Reklama

Související obsah

Také na webu...

Nečekaný primát Borderlands 3

Nejhledanější na...

Hardwarový týdeník hráčů - 38/2019

Alternativa pro Joy-Cony, vzdělávací podložky, Logitech myš nejen pro hráče.

- komentáře (11)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna