Hranice mezi pouhou inspirací něčím slavným a lacinou kopírkou je tenká, ukazuje se na novém sporu, jaký tu dlouho nebyl. Za viníka v něm je dosud respektovaná firma, jejíž technologie pohání většinu současných her.

Studio Bluehole, která stojí za desetimilionovým hitem PlayerUnknown's Battlegrounds (půl roku stará hra stále v Early Access), obvinilo ve veřejném dopisu Epic, že je v jejich módu Battle Royale do Fortnite kopíruje.

Zaonačilo to tak, že bylo na až okatě nápadnou podobnost upozorněno herní komunitou: "Po naslouchání zpětné vazby fanoušků a vlastním ověření hratelnosti Fortnite vyjadřujeme znepokojení nad tím, že Fornite možná replikuje zážitek, pro který je PUBG známo."

Jak říkají, PUBG bylo první samostatnou hrou v žánru surival střílečky v Battle Royale. Tvůrci PUBG nemají s Fortnite nic společného - přestože má dle nich velmi podobné uživatelské rozhraní, hratelnost i strukturu. S Epicem měli dosud standardní obchodní vztah ohledně licencování Unrael Engine 4.

"Také jsme si všimli, že Epic se výslovně odkazuje na PUBG v propagaci Fortnite před jeho komunitou a novináři," zlobí se Chang Han Kim, viceprezident a výkonný producent Bluehole. "Nikdy to s námi nekonzultoval a nemyslíme si, že by to bylo správné".

Komunita PUBG prý sbírá důkazy o mnoha podobnostech v Battle Royale módu Fortnite, než firma podnikne další kroky. Zatím není jasno, co se jí stane, může to být žaloba o plagiátorství.

Když se hlavního autora hry Brendana Greena zeptali v nedávném AMA na Redditu ohledně ostatních firem, které je zkoušejí kopírovat, odvětil: "Samozřejmě, jsme si vědomi toho, že ostatní studia vstoupí na ten samý trh, pouze doufám, že udělají vlastní variaci na tento režim a ne pouze tupou přímou kopii."

PUBG je hrou na bázi Last Man Standing, která vás pošle na realistický ostrov o rozloze 8 x 8 kilometrů, kde zpočátku nemáte nic a musíte si najít zbraně, dopravní prostředky a zásoby, abyste přežili. Co na tuhle kauzu asi říká Marek Španěl z Bohemia Interactive Studia a Dean Hall, autor DayZ?

Reklama