Bethesda: Kritika fanoušků neovlivní, co děláme

Reakce na VR či Switch odnože.

Za tohle má u nás výrobce Wolfa či Morrowindu velké plus. Stát si za svým a neuhnout z cesty, i když se najde spousta lidí, kterým se to z různých důvodů ani trochu nezamlouvá. Ale ti obvykle nevědí, proč se věci dějí tak, jak se dějí, na rozdíl od studia s dlouholetým know-how a znalostí trhu, takže moc dobře ví, co dělá.

Bethesda se oficiálně vyjádřila na adresu věčných remcalů, kterým se ani za mák nelíbí její poslední politika - jak třeba vyrábí Fallout Shelter pro mobily (namísto nového velkého dílu), že se "zdržuje" VR verzemi DOOM a Falloutu (namísto datadisků) nebo že kutí odnože her pro Switch (když je to prý trapně slabý handheld) a mrhá kapacity na rozšíření The Elder Scrolls Online (namísto řádného nástupce Skyrimu).

Poslední takovou velkou kaňkou u komunity byla služba Creation Club pro placené mody do Falloutu a posléze i Skyrimu, která není moc oblíbená a vznikají mody na její odstranění z hlavního menu hry. Bethesda se tak vlastně stává druhými Valve, jelikož ani ti už mnoho let rovněž nechystají právě ty hry, které by si od nich fanoušci nejvíce přáli.

Co na tyto hlasy řekl PR a marketingový manažer Pete Hines v interview pro GamesRadar?

"Jsme si toho všeho dobře vědomi, ale prostě nenecháme fanoušky určovat to, co máme správně dělat," odpověděl rezolutně a dodal: "Zkoušíme dělat věci, o kterých jsme přesvědčeni, že budou tím nejlepším."

Vývojářské týmy dle něj nejsou obdobou automatu na limonády, že jen zmáčknete tlačítko, vypadne z nich další skvělá hra a takhle pořád dokola. Tvůrci se prý občas chtějí trochu protáhnout po kreativní stránce, vyzkoušet něco nového, jít na věci jinak, odpočinout si, aby pořád pouze nekopírovali ten samý vzorec co minule.

Jako příklad Hines uvedl holandské studio Guerilla: při oznámení Horizon Zero Dawn mnozí nadávali, že se nekoná další Killzone, ale nakonec se to ukázalo být výborným tahem a prý jde o jednu z nejlepších her tohoto roku. Pokud by ale prý Guerilla jen pořád tupě chrlili nové díly Killzone a nedali by si od něj pauzu, neexistovalo by nikdy ani Horizon. To samé ostatně platí pro Naughty Dog s Uncharted, které by časem začalo nudit, takže bylo pozitivem, že udělali úkrok k něčemu jinému s oceňovaným The Last of Us.

Reklama

Související obsah

Také na webu...

- komentáře (9)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna