Člověk by si řekl, že když máme čest s momentálně nejpopulárnější PC hrou na světě, která má desítky milionů platících zákazníků, tak si tohle nějak ohlídá. Zvlášť, když se Microsoft dopředu chvástal, jak konverzi věnuje "first-party" péči (tzn. jako exkluzivitám z vlastní produkce) a jak s ní pomáhají zkušení tvůrci Gears of War z The Coalition (ti prý nakonec pouze asistovali s ovládáním) i další interní specialisté.

Bohužel, včera vypuštěná Early Access verze PlayerUnknown's Battlegrounds na Xbox One skončila fiaskem. Je nezvykle nevyladěná i na standardy her s předčasným přístupem, jak jsou lidé u konzolovek zvyklí. Úvodní menu ještě působí slibně, ale jakmile se přesunete do lobby, praští vás do očí textury v nízkém rozlišení, které se špatně zobrazují. Když to zkombinujete s chodem hry pouze okolo 20 snímků za vteřinu na běžném Xbox One i Xbox One X, určitě nelze mluvit o radosti.

Kolegové z Digital Foundry zjistili, že po spuštění jediné dostupné mapy (ta druhá z PC se teprve chystá), při příletu transportního letadla se vše viditelně seká někde kolem 15-20 fps. K tomu přidejte grafické podklady v nízké kvalitě a doskakující objekty v dálce. Je s podivem, že Microsoft něco takového dovolil vůbec vydat a nechat si za to platit.

Později při hraní se chod PUBG trochu zlepší a blíží se více 30fps, leč cítíte viditelný lag a v některých oblastech mapy se hra stále trhá. Výkon xboxové verze je zatím dost nekonzistentní. Zatímco jízda v džípu přes mapu šlape v pořádku, když vstoupíte do budovy a něco tam podniknete, hra se zcela bezdůvodně začne sekat.

Na Xbox One X jsou zřetelná ta slibovaná vylepšení, počínaje renderováním v rozlišení až do plnohodnotného 4K, textury jsou upgradované (byť stále zřetelně horší než v jiných konzolových titulech) a zvýšil se i dohled do dálky. Ani na nové supervýkonné konzoli od MS však PUBG nedokáže jet plynule za každé situace, trhání způsobují hlavně oblasti, kde je hodně keřů a vegetace. Před koupí tedy nyní nezbývá než varovat (podobná situace jako u prvních verzí Ark Survival Evolved, které byly zábavné navzdory značným technickým potížím) a doufat, že později budou tyto problémy odstraněny.

- komentáře (6)

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna

Související obsah