RECENZE přídavků pro Wolfenstein 2

The Freedom Chronicles.

Říjnová akční střílečka Wolfenstein: The New Colossus se velmi povedla, jak jste mohli zjistit z naší recenze (Doporučeno). Jeden z aktuálních nástrojů vydavatelů na vyšší příjmy od hráčů se jmenuje Season Pass, přičemž se samozřejmě nevyhnul ani poslednímu Wolfensteinovi. Aby jej Bethesda obhájila, zákonitě musela přijít s nějakým dodatečným obsahem. První takovou vlaštovkou je separátní dobrodružství tří nových postav, rozdělené do kvarteta epizod postupně vydávaných DLC. A prvním na holení je bývalý černošský hráč amerického fotbalu Joe Stallion.

Jeho herní odbočka má název The Adventures of Gunslinger Joe a jedná se o druhou část DLC řady The Freedom Chronicles, jejíž dvě další části vyjdou v lednu a březnu 2018, přičemž droboučký prolog The Freedom Chronicles Zero to všechno odstartoval. Oba nové přídavky bohužel utracené peníze za Season Pass či DLC samotná absolutně nevyvažují. Jedná se vždy o celkem krátké a plytké akční putování naprosto shodné s původní hrou, od níž se vlastně, snad kromě nových postav, prakticky nijak vícero neodlišuje.

Nejsou tu žádné nové zbraně, upgrady, schopnosti ani nepřátelé a navíc jsou lokace sestaveny z podkladů, které se až na malou výjimku objevily již dříve. Takže znovu spíše chladnější bunkry z Roswellu, New Orleans, Springfieldu a závěrečné epizodky na Venuši nenabízí nic, co bychom již minule neviděli. Navíc vám úvodní prolog, v němž si bleskově osaháte všechny postavy, zabere jen pár desítek minut a druhý větší přídavek s Joem zabere maximálně slabé dvě hodinky.

Jedinou citelnější novinkou řady DLC je vyprávění skrze komiksové a statické obrázky, které zcela nahradily dřívější parádní střihové scény. Což je vlastně další krok zpět, nikoli dopředu.

Joe se díky své namakané postavě moc nehodí pro tichý postup, protože i posléze nabíhající nepřátele díky své větší výdrži celkem v pohodě ustojí i na vyšší obtížnosti. Na plížení je specialistkou tajná agentka Jessica Valiant, zatímco ten třetí do party je spíše tuctový americký voják Gerald Wilkins. A to je vlastně vše, co v prvních dvou přídavcích najdete.

Jednu nezajímavou novou postavu na dvě hodinky a všechny tři na kraťounké otestování alespoň se špičkovým dabingem, dále nudnější lokace, jež jste všechny již dříve prošli v originální hře a přímočarou akční hratelnost bez jakýchkoli výstřelků a novinek, kterou dokončíte coby dup.

Suma sumárum jsou oba vydané přídavky naprosto nezajímavé a za ty peníze vůbec nestojí. Působí, jako by tato DLC tvůrci spíchli opravdu narychlo, aby pro majitele sezónních vstupenek alespoň něco přibylo. Pokud jste ještě za Season Pass neplatili, tak si ho minimálně prozatím klidně nechte ujít a tyto nudné přídavky také, protože by skoro neobstály ani jako přídavný obsah zadarmo. Snad ty dva zbývající balíčky věnované Jessice a Geraldovi budou o dost lepší.

Wolfenstein II: The New Colossus