Dosud jsme mohli jen spekulovat, jaký podíl mají na prodejích velkých konzolových her digitální verze, které si lidé koupili přes PlayStation Store či Xbox Store. Díky nově zveřejněným datům v ročence od GfK, oficiálního auditora britského trhu, konečně známe přesná čísla.

1

V průměru šlo o 20 až 23 procent z celkových prodejů největších PS4/X1/PC her loňského roku.

19,9 % FIFA 18 se ve Velké Británii prodalo přes digitální distribuci, u Assassins Creed to bylo 20,4 %, u Star Wars Battlefront 2 pak 21,5 % a u nejúspěšnější hry roku Call of Duty WW2 potom digitálky dělaly 22,8 %.

Jak vidno, u většiny blockbusterů jde o velmi podobný podíl, až je skoro zarážející, že krabicové verze u AAA her, prodávané v kamenných obchodech či na objednávku z online-shopů, stále tvoří většinu (u ryze PC titulů tomu bude patrně úplně jinak).

Jedinou výjimku tvoří Destiny 2, kde byli "stahovači" mnohem početnější (s 38,5 % prodejů v digitální verzi), patrně díky přídavkům a politice u jedničky. Nadstandardně byl kupodivu stahován z PS Store i Crash Bandicoot: N-Sane Trilogy se zastoupením digitálek 26,5 %.

Oproti tomu, Gran Turismo Sport lidé preferovali pořídit raději v krabicové fyzické verzi, protože tam digitální verze tvořila jen 12,4 %. U Forza Motorsport 7 to bylo 21 %.

Co se týče celkového zastoupení platforem u krabicových verzí v Británii, 18 procent zajistily tituly pro platformy Nintenda, 33 procent pro konzole od Microsoftu a 51 procent pro stroje PlayStation.

Kompletní žebříček nejvíce kupovaných digitálních verzí her za 2017 na sesterském GamesIndustry nezahrnuje PUBG, hry od Bethesdy či menších vydavatelů.

- komentáře (5)

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna

Související obsah