If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Technologie NVIDIA RTX oficiálně a tech-demo od Remedy

Realizuje sen o vykreslování v reálném čase.

Přesně jak se spekulovalo, společnost NVIDIA dnes touto tiskovou zprávou oznámila novou ray-tracing technologii NVIDIA RTX, která přináší tvůrcům obsahu a herním vývojářů možnost využít vykreslování v reálném čase ve filmové kvalitě.

NVIDIA RTX je výsledkem 10 let vývoje algoritmů počítačové grafiky a architektur grafických karet. Skládá se z vysoce škálovatelné ray-tracing technologie běžící na architektuře NVIDIA Volta. Byla navržena, aby podpořila kvalitní vykreslování obrazu napříč různými rozhraními. NVIDIA úzce spolupracovala se společností Microsoft, aby umožnila plnou podporu RTX technologie v aplikacích, které využívají nové DirectX® Raytracing (DXR) API.

To, co se dlouho považovalo za konečné řešení jako realistické a živé osvětlení prostředí, odrazy a stíny, střídá ray tracing nabízející novou úroveň realističnosti, která jde daleko nad rámec toho, co je možné získat tradičními vykreslovacími technikami. Ray tracing v reálném čase nahrazuje většinu technik používaných v současnosti a svými realistickými výpočty replikuje způsob, jakým se světlo chová v reálném světě a přináší živější obraz.

Cover image for YouTube videoNVIDIA RTX Real-Time Ray Tracing Tech Demo From Remedy Entertainment
Nové tech-demo Nvidia RTX od Remedy

„Ray tracing byl snem grafického průmyslu a herních vývojářů po desítky let a díky NVIDIA RTX se tento sen stává skutečností," říká Tony Tamasi, senior vice prezident NVIDIA pro oblast technologie, a dodává: „Grafické karty jsou nyní konečně dostatečně výkonné, aby poskytli ray tracing v reálném čase pro herní aplikace a představují novou generaci vizualizace prostředí."

Ray tracing byl používán celé roky k vykreslení živých světů ve filmech nikoli však v reálném čase. Až do dnešní doby bylo příliš výpočetně náročné vykreslovat prostředí v reálném čase, zejména ve hrách, které vyžadují dostatek výkonu pro vysoké FPS a nízkou odezvu. NVIDIA RTX tato omezení překonává.

„DirectX Raytracing je nejnovějším příkladem odhodlání společnosti Microsoft umožnit vývojářům přinášet neuvěřitelné zážitky s využitím špičkových grafických inovací," říká Max McMullen, manažer Microsofotu pro vývoj grafiky a AI ve Windows, a dodává: "Úzká spolupráce s NVIDIA na vývoji DirectX Raytracing a technologie NVIDIA RTX přináší vykreslování v reálném čase pro miliony hráčů používající systém Windows."

Lídři v oboru jako jsou 4A Games, Epic, Remedy Entertainment a Unity využívají NVIDIA RTX v jejich technologických ukázkách na Game Developers Conference v San Francisku. Prezentují, jaké přinese vykreslování v reálném čase úžasné a živé zážitky. A protože NVIDIA RTX podporuje DirectX Raytracing, mohou si tuto přelomovou technologii vychutnat všichni uživatelé operačního systému Windows.

„Dostupnost NVIDIA RTX otevírá možnost ray-tracingu v reálném čase," říká Kim Libreri, CTO v Epic Games, a dodává: „Vyvinutím a zpřístupněním této revoluční technologie komunitě herních vývojářů, včetně podpory nového DirectX Raytracing API, je jasnou známkou, že NVIDIA je budoucností herní a filmové grafiky."

„Integrace NVIDIA RTX do našeho Northlight engine byla relativně snadná operace," říká Mikko Orrenmaa, manažer technologického týmu Remedy Entertainment, a dodává: „V rámci exkluzivního vývoje prostřednictvím NVIDIA RTX pro nás bylo překvapením, jak rychle jsme byli schopni vyvinout prototyp nového osvětlení, odrazů a chování světla a stínu v okolním prostředí s významně lepší věrností, než jaké jsme dosáhli s klasickými technikami. Jsme nadšeni z toho, co všechno můžeme hráčům přinést s NVIDIA RTX v budoucnosti."

NVIDIA také oznamuje NVIDIA GameWorks™ SDK včetně nového ray-tracing denoiser modulu, aby mohli vývojáři využívat těchto nových možností. Tato sada nástrojů pro vývojáře dramaticky zvýší realističnost a zkrátí dobu vývoje her, které budou využívat Microsoft DRX API a NVIDIA RTX. Nadcházející aktualizace GameWorks SDK, která bude podporovat architekturu Volta a všechny novější, umožňuje vykreslit v reálném čase oblast stínů, odrazy a chování světla a stínu v okolním prostředí.

Díky těmto možnostem mohou vývojáři vytvářet realistické, vysoce kvalitní odrazy světla, které dotvoří okolní scénu, a dosáhnout tak fyzikálně přesného osvětlení a stínů. Dostupnost prostřednictvím platformy Microsoft DXR znamená, že každý PC herní vývojář má možnost dosáhnout takové úrovně realističnosti, jaká nikdy nebyla možná.

Sign in and unlock a world of features

Get access to commenting, homepage personalisation, newsletters, and more!

About the Author

Redakce

Contributor

Comments