Že má kreativní šéf studia Warhorse Dan Vávra někdy příliš prořízlou pusu, když otevřeně říká, co si myslí, a že si moc nepomáhá (ubližuje) některými svými příspěvky na Twitteru či angažováním v politice, čímž si možná zbytečně generuje kvanta nepřátel, to není nějaká extra novinka.

Nedávný úspěch Kingdom Come Deliverance (Alza.cz) s více než milionovým odbytem přinutil některé z jeho "nefanoušků" k tomu, aby si s ním vyřídili účty. Některá média kvůli nesouhlasu s Vávrovými tweety před lety dokonce úplně odmítla recenzovat hru a psát o ní jakékoli články, jen aby mu nepomáhali se zviditelněním, což, jak vidno, nakonec nezabralo a šlo spíš jen o takové laciné gesto.

Alayna Cole, redaktorka australského magazínu PC PowerPlay proto včera sepsala článek "Trable s uchopením historie od Dana Vávry", kde kupodivu není ani čárka o zpracování středověku ve hře, nýbrž jen všechny otevřeně varuje před jeho osobou a vlivem:

"Děsí mě, když vidím, že někdo s tak velkou mocí a tak početnou skupinou nohsledů (obtěžovatelů) na internetu dokázal prodat tolik her, což jen posiluje jeho pozici. Někteří lidé, kteří si tuto hru kupují, nejsou seznámeni s tím, s čím je propojen její kreativní ředitel, a podporují ho svými penězi a slovy."

1
Dan Vávra

Čím Dan Vávra redaktorku tak strašně naštval, ptáte se, a proč má mít takovou moc s jeho 30 tisíci odběrateli?

Je to jednoduché: Před čtyřmi lety, když se autor Kingdom Come mohutně angažoval v kauze GamersGate (jako jeden z mála známých vývojářů se nebál říct názor), na sociální síti pouze retweetnul její internetový průzkum (studii / databázi) o rovnoprávném zastoupení pohlaví (žen) ve hrách. To mu dodnes neodpustila, protože to prý myslel zle a způsobilo to pak řadu nenávistných reakcí na její adresu. Lidé údajně nahnaní hlavně z Vávrova Twitteru ji prý vyhrožovali zabitím, smrtí rodiny či problémy v práci, případně na akademické půdě za špatné metody výzkumu či za jeho samotný námět.

0
Alayna Cole

Těžko říct, jestli se Alayna Cole výše uvedeným článkem chtěla Vávrovi pouze pomstít za to, že musela tisíce lidí zablokovat a strávila s tím moře času. Nic hlubšího bychom za tou nenávistí asi nehledali. Vyvolalo to také spoustu polemik, jestli v kritice a hodnocení nějakého díla z kterékoli oblasti zábavního průmyslu zohledňovat, jak hodně kontroverzní a co prosazují jsou jejich autoři, protože mnoho z umělců bylo a je v nějakém ohledu šílených (drogy, životní styl atd.), to k tomu asi zkrátka patří.

Poučí se z toho Dan Vávra do budoucna, když teď vidí všechny ty důsledky (že se jeho názory na jiná témata a postoje často rozebírají i v recenzích Kingdom Come, kam to dle nás moc nepatří, a ovlivňuje to pak ve finále přijetí či hodnocení jeho hry), a bude se jako slavná osobnost chovat krapet umírněněji, nebo bude stále prosazovat právo na svobodu slova?

2

- komentáře (25)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna

Související obsah

Poslední

Cyberpunk 2077 se snaží napodobit nadšenci na Unity engine

The Hunt však zůstane jen tech-demem, nemají s ním větší ambice.

Vánoční pohlednice Halo

Takový zasněžený les v Infinite by byl fajn.

Dva miliony kusů Detroit prodány

Milník pro Quantic Dream.

Reklama