Měli jsme tu šeptandu od SemiAccurate, kterou před pár dny vyvrátilo Kotaku, ale teď o PlayStation 5 přichází dosud nejzajímavější drby.

Má je na svědomí Julien Chičze, veterán herní scény, který dříve provozoval Gameblog.fr a v minulosti se jeho informace mnohokrát potvrdily.

Podle něj bude 2018 tím posledním velkým rokem PlayStation 4 (Alza.cz). Sony prý proto o PS5 ještě nebude mluvit na letošní E3 2018, ale má začít s vábením začátkem příštího roku, aby PlayStation 5 dorazila buď na Vánoce 2019 nebo v první polovině 2020 (nemusí to být k úspěchu nutně pokaždé podzim, viz PS2 či Switch).

"Přesný časový harmonogram ještě nebyl zakotven, když Sony mluvila s vývojáři o PS5, ale technický základ je jasný: 4K a 60fps. Sony sdělila tvůrcům, že se mohou naplno odvázat s umělou inteligencí a vizuální stránkou, protože PS5 bude dostatečně výkonná na to, aby to utáhla," zaslechl Chičze.

2

PS5 dle jeho informací nebude nějakým dramatickým skokem vpřed, nýbrž naváže na to dobré, co se povedlo PS4: lepší vizuál, ale nikoli revoluce. Nicméně má prý těžit ze zpětné kompatibility (s PS4 hrami, což má být dle vývojářů stoprocentní jistota) či ceny (počítá se opět se 400 eury / dolary, protože na to jsou zákazníci zvyklí).

V současné době už se prý aktivně chystají hry na start PS5, ačkoli zatím neexistuje pořádný devkit, jsou to jen nadupaná PC s podobnými specifikacemi co budoucí konzole.

"Tvůrcům startovních her pro PS5 byl poskytnut čas 18 měsíců na vývoj, což znamená jejich vydání buď koncem 2019 nebo začátkem 2020. Pro PS5 se teď také převádí a optimalizuje Unreal Engine," dodal francouzský bloger. Předpokládá, že vysokoprofilové tituly jako Death Stranding či The Last of Us 2 nejprve vyjdou pro PS4 a PS4 Pro, aby byly posléze opětovně vypuštěny ve vylepšené verzi pro PS5. Sony si prý nemůže dovolit, aby tyhle hry nevydala na PS4, navzdory pozdní fázi jejího životního cyklu, když je už na PS4 jednou slíbila a inzerovala.

PS5 architektura nebude radikálně odlišná od PS4, což zařídí snazší implementaci zpětné kompatibility s PS4 softwarem, že se to už nebude muset řešit hru od hry jako dříve. I tento insider slyšel, že na VR bude PS5 klást velký důraz, mají vzniknout nové ovladače s integrovanými analogovými sticky a také nový model PS VR headsetu, který využije schopností PS5.

Chičze říká, že Sony se rozhodla adoptovat tříletý cyklus (2013 - PS4, 2016 - PS4 Pro, 2019 - PS5). Upozorňuje, že plány se ještě mohou změnit oběma směry (akcelerovat či zpomalit) v závislosti na kroky konkurence, trendy na trhu, evoluci cen atd., ale letos prý PS5 ještě určitě oznámena nebude, protože toto je rok, kdy chce Sony naplno tlačit PS4 Pro a PS VR.

About the author

- komentáře (12)

Hide low-scoring comments
Pořadí
Threading

Související obsah