Gamasutra publikovala zajímavý článek beroucí za oponu vývoje State of Decay 2 (Alza.cz), aneb vývojáři nás chtějí přesvědčit, že se v pokračování poučili z nedostatků předchůdce.

Aby Undead Labs zvládli lépe spravovat větší herní svět než minule, vsadili na procedurální generování spousty věcí v něm. Jak nepřátel a lootu, tak i míst, což nebývá tak běžné.

Co se týče lootu, hra používá hybridní systém, který míchá ručně umístěné kontejnery, přičemž jejich "padání" je řízeno náhodně, byť to zase není tak úplně náhodné kvůli nutnosti vyvážení herní ekonomiky v dlouhodobém smyslu.

1

Nepřátelé jsou po světě roztroušeni za pomoci Ambient Population Manageru a Environment Query Systemu, což je interní nástroj na Unreal Enginu 4, který souvisí s chováním umělé inteligence a jejím uvědomění o vašich krocích. Čili není to tak, že by nepřátelé byli vysazeni na celou mapu naráz, nýbrž hra trochu podvádí s tím, že je hodí do ještě neprozkoumaných míst, kam se právě pohybujete, i v závislosti na tom, kdy jste koho zabili v místě vaší základny. Inspirací prý zde byla kupodivu Zelda: Breath of the Wild.

Jiná otázka, která poslední dny visí ve vzduchu, je to, jestli State of Decay 2 bude k zakoupení i na Steamu ve speciální verzi, odlišné od té pro Windows Store. Objeveno to bylo během živého vysílání, kde se náhle objevila obrazovka o chybě s přihlášením na Steam, kde přitom hra oficiálně zatím k dispozici není (na rozdíl od jedničky), ale určitě by ji to pomohlo ve větší popularitě. FAQ na toto téma uvádí jen tolik, že máme zůstat naladěni - takže asi později než UWP premiéra toho 22. května?

- komentáře (0)

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna

Související obsah