PREVIEW Red Dead Redemption 2

O systému morálky, misích, koních či lovu.

Opravdu jen pár médií mělo možnost absolvovat třičtvrtěhodinové demo Red Dead Redemption 2 (Alza.cz), díky čemuž jsme - po třetím traileru a obrázcích - konečně zjistili nějaké bližší detaily o náplni této nejočekávanější hry roku.

Příběh tohoto prequelu bude o tom, že gangy Arthur Morgana a Van der Linde jsou nuceny uprchnout poté, co se loupež nezdařila. Když jsou na úprku, způsobují zkázu všude, kam zavítají. Vraždí a kradou na potkání každého, jen aby přežily a nedostihli je pronásledující lovci a zákony, ačkoli je tíží značné neshody mezi jejich členy.

Arthur, do jehož kůže se vtělíte, se prý bude muset rozhodnout mezi jeho vlastními ideály a loajálností vůči gangu, kde vyrostl. Hráči prvního dílu ho budou znát, jde totiž o Dutchův gang z předešlého dílu a Arthur je v něm jednou z výše postavených postav. Dění dvojky se tedy odehrává před příběhem Johna Marstona z jedničky.

Ukázka předvedená IGN začala nedaleko New Hanoveru, kde hrdina a zbytek gangu kempují. Má jít o žijící komunitu, která se neustále mění. Morgan je pravou rukou Dutche a má na starost správu gangu, kterému bude pomáhat ve shánění jídla a zásob. Členy gangu jsou Sean McGuire, Uncle a Bill Williamson ze starší hry Red Dead Revolver, plus Lenny, Karen a další. Každý z nich má mít v kempu své denní povinnosti a úkoly: praní oblečení, shánění dřeva atd.

Součástí hry je systém morálky: bude-li mít gang (taková vaše rodina) dostatek zdrojů, morálka bude vysoká. Pokud toho hodně seženete, vše bude v pohodě. Avšak když bude něco docházet, zhorší se nálada a dozvíte se o tom. Nicméně vaše úspěšnost v zajišťování gangu má mít nulové konsekvence na zbytek hry, protože se bude normálně odvíjet dál. Rockstar prý jen chce, aby hráči měli nějakou zábavu, když balancují Morganovu odpovědnost vůči ostatním.

1
Oficiální obal hry

Úkoly prý nutně nemusejí odstartovat prostřednictvím cutscén, nýbrž i interakcemi s NPC postavami v herním světě. Hráč má mít prý kompletní moc nad tím, co si zvolí. Třena takový Pearson: buď mu pomůžete vařit nebo ho budete ignorovat. Vše má být plynulý mix mezi příběhem a vedlejšími misemi. Některé budou záviset na denní době, lokalitě a členovi gangu, který ji bude plnit.

Jakmile se vypravíte na misi, hratelnost ovlivní různé prvky a volby: buď odpoutání pozornosti hraním opilého, nebo vyndání pistole na bankovního úředníka, případně tu je možnost otevřít sejf kódem nebo použít výbušninu atd. Provedení loupeží má předcházet krátká plánovací fáze stejně jako v GTA5. Jinak se vrátí funkce Dead Eye pro zabití na velkou vzdálenost, což uvidíte ve zpomaleném záběru z jiného úhlu kamery než normálně.

Stejně jako v Grand Theft Auto 5 ovlivní hraní náhodné události. Morgan třeba skočí na koně a snaží se po loupeži zmizet, zatímco mu jedna kulka shodí klobouk z hlavy. Toto má být pouze jeden z mnoha příkladů neskriptovaných momentů ve hře.

Koně v RDR2 mají být mnohem důležitější než jen způsob přepravy z místa na místo. Nejde zde jen o obdobu aut z 19. století, nýbrž i společníky. Čím více času s nimi strávíte, tím si vytvoříte se svým koněm pouto. Když ho budete dobře krmit a obstarávat, pouto se posílí, takže se bude lépe chovat a postupně se stane klidnější i v nebezpečných situacích.

2

Každá rasa koně má mít stejně jako ve skutečnosti specifickou osobnost a unikátní schopnosti. Někteří si lépe poradí se složitým terénem, jiným se moc nezamlouvá voda a málokterý bude chtít skočit z útesu, když ho k tomu vyzvete. Koně budou sloužit samozřejmě i jako takový mobilní inventář, kde si schováte větší zbraně a zásoby. Kůň prý zůstane vždy tam, kde ho necháte stát, a zavoláte si ho zapískáním, je-li poblíž.

V herním světě budou žít i další zvířata, jež musíte lovit, abyste nenechali členy gangu hladovými. Některé půjdou zastřelit, na jiné bude stačit luk (jelen) či nůž. Zabijení zvířat má být poměrně kruté (zkrátka nacházíte se v drsném prostředí) a trpící zvířata přitom budou slyšet. Jejich maso se postupem času zkazí, takže se musí dopravit do kempu co nejrychleji. Způsob, jak nějaké zvíře ulovíte, ovlivní i postoj řezníka ve městě, protože moc nestojí o maso prošpikované kulkami.

3

Další pohled na RDR2, založený na návštěvě studia Rockstar North v Edinburghu, přinesl britský deník The Telegraph: zdejší Divoký západ je prý velmi autentický, reagující na vaše činy a živoucí. Putovat budete lesy a přes skalnaté vrcholky na dechberoucí vyhlídky, ačkoli jindy mají vypálené vesnice kontrastovat s azurovou oblohou. Tvůrci říkají, že si všímají ostatních her z otevřeného světa na trhu, ale překonat prý chtějí hlavně sami sebe.

Tzv. Honor System ovlivní, jak je vaše postava uznávaná ostatními. Čím větší proslulost si získá hanebnými činy, tím je větší pravděpodobnost, že se s ním obyvatelé města nebudou extra kamarádit. Naopak, čím známnější se stane, tím se k němu budou ostatní chovat dobře. Svět prý může být vůči vám příjemný i nepřátelsky naladěn, záležet má jen na vás. Tvůrci se prý snaží smazat separování mezi různým typem obsahu. Vaše pověst se ve městě projeví třeba na tom, jestli dostanete slevu v obchodě.

Máte co nejvíce cítit, že gang je skutečný a že se projevuje na všem v herním světě. V něm se budete občas pohybovat i na vlastní pěst, nejen s gangem. Každý jeho člen má poskytovat spoustu příběhového pozadí, takže opět půjde tak trochu o více her v jednom. Nálada Morgana se má měnit dle toho, kterého člena gangu zrovna potká a jak se k němu chovají - je to zkrátka organická komunita.

Red Dead Redemption 2 vyjde pro PS4 a X1 dne 28. října 2018.

Reklama

Související obsah

Také na webu...

- komentáře (4)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna