Brněnský nezávislý vývojář Honza Zelený, se kterým jsme tu nedávno měli rozhovor, posunul svůj úspěšný vlakový simulátor Mashinky (Alza.cz) na novou úroveň.

Včera vypustil zdarma stáhnutelnou aktualizaci, která do nich přináší očekávaný editor map.

Obsahuje prý první várku ručně připravených levelů, na ty další vytvořené a nasdílené od komunity se moc těší.

1

Zde je jeho popis, co všechno editor umí a co se s ním v Early Access verzi změnilo:

  • Načítání / ukládání takzvaných "Scénářů" (zatím to znamená připravených map, ale časem se pod to schovají i připravené skripty a vzniknou plnohodnotné scénáře).
  • Podpora načítání / ukládání výškových map, masek pro vegetaci nebo mapy vlhkosti - pokud hledáte reálné mapy odkudkoliv na světě, zkuste stránku https://terrain.party/ a umístěte získanou výškovou mapu do adresáře /heightmaps/ ve složce s hrou.
  • Generování terénu, měst, lesů, nebo průmyslu jedním kliknutím v editoru, takže můžete pro jednoduchost editovat až náhodně vytvořenou mapu.
  • Mnoho různých (hardwarově akcelerovaných) štětců, schopných generovat nejrůznější šum, upravovat terén, přidávat / odstraňovat stromy, nebo třeba obarvovat trávu pomocí editace vlhkosti. Další štětce jsou například schopné opravovat rozšuměnou výškovou mapu, malovat řeky apod.
  • Můžete ručně umístit, přejmenovat a nebo rozrůstat města, přikreslit jim silnice nebo ručně umístit budovy a definovat tak přesné rozložení a tvary měst.
  • Jde i ručně umístit průmyslové budovy a hra je pak v každé epoše generuje právě na těchto místech. Pokud daný průmysl neumístíte ani jeden, hra jej vygeneruje náhodně.
  • Můžete na mapu umístit i infrastrukturu jako koleje, mosty, tunely, stanice, rozšíření atp a určit tím hráčům unikátní startovní podmínky na Vaší mapě.
  • Jde ke každé mapě dopsat textový popisek a každý hráč si jej může přečíst těsně před tím, než začne na Vaší mapě novou hru.
  • Mapy jednoduše sdílejte pomocí *.mss souborů pro každou mapu (umístěných ve složce /scenarios/ uvnitř složky s hrou).
  • První sada ručně vytvořených map (zatím 6 vyladěných map, některé i s počáteční infrastrukturou pro usnadnění vašeho startu).
  • 7000+ reálných měst s pozicí a velikostí. Editor je schopný je přesně umísťovat do reálných map po zadání správné minimální a maximální zeměpisné šířky a výšky vaší mapy.
  • Mnoho oprav, optimalizací.
  • Nová parní mašina "Elishka" :)

- komentáře (0)

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna

Související obsah

Mashinky dostaly čtvrtou epochu

Výčet spousty obsahu a změn.

Vlastní mapy do Mashinky

Zužitkujete svou kreativitu.

Řetězce semaforů do Mashinky

+ vylepšení zvuků.

Třetí epocha Mashinky na obzoru

+ mezi TOP 15 hrami měsíce.

Poslední

Končí dva dlouholeté papírové časopisy o hrách

GamesTM a GameMaster už nejsou ziskové.

Hardwarový týdeník hráčů - 41/2018

Analogový keypad, Intel Core umí 2x víc RAM či SteamVR pro slabší GPU.

Reklama