Kolegové z Digital Foundry provedli rozsáhlý test prodávané plné verze Dark Souls Remastered (Alza.cz) na všech třech platformách.

Potíže s procesorem jsou oproti dřívějšímu síťovému testu už vyřešeny a hlavním úzkým hrdlem se tak stal grafický čip. Zatímco na základních konzolích PS4 a X1 hra nyní šlape v 1080p, na silnějších modelech X1X a PS4Pro jde o 1800p, tedy 2,7 krát více pixelů. Hladší obraz pak zařizuje temporal anti-aliasing a hezčí HUD i prezentaci zajišťuje, že text a rozhraní jsou ve 4K.

Frustrující je, že majitelé Xbox One X nedostávají nativní 4K rozlišení a že jejich verze má pouze stejné technické parametry jako ta pro PS4Pro, byť benchmarky ukazují, že na konzoli Microsoftu dochází k plynulejšímu chodu. Digital Foundry se domnívají, že by lepším řešením bylo použít dynamické rozlišení a mít 4K aspoň v těch oblastech, kde lze udržet 60fps.

Na každé konzoli remaster vyžaduje instalaci 7,5 GB na harddisk, což je dvojnásobek oproti originálu. Za to se předělávka odmění přepracovaným nasvícením, alpha efekty ve vyšším rozlišením, animovanými texturami trávy či novým efektem mlhy, který připomíná ten z Dark Souls 3. Jinak oproti původní verzi jedničky v texturách žádný extra pokrok, pokud pomineme některé hezčí materiály a skin postavy.

Celkový vizuální dojem je prakticky totožný, ať hrajete remaster na kterékoli konzoli: věci jako ambient occlusion, kvalita textur či metoda nasvícení jsou totožné na všech čtyřech strojích, takže existuje možnost, že z toho šlo vymáčknout více, na druhou stranu je evidentní, že cílem bylo zamčených 60fps a že v některých výpočetně náročných oblastech to je jen tak tak.

PlayStation 4PlayStation 4 ProXbox OneXbox One X
Nejnadupanější konzole od Microsoftu zvládá náročné oblasti lépe.
PlayStation 4PlayStation 4 ProXbox OneXbox One X
Textury, efekty a dohled do dálky.
PlayStation 4PlayStation 4 ProXbox OneXbox One X
Lens flare na Xbox One X a PlayStation 4 Pro překvapivě chybí, patrně souvisí s tím vyšším rozlišením.
PlayStation 4PlayStation 4 ProXbox OneXbox One X
Stínování a filtrování textur v cutscénách je taktéž na každém zařízení totožné.

Níže ještě pohled na PC verzi remasteru:

- komentáře (0)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna

Související obsah