Zákulisí E3 předváděčky Cyberpunk 2077

Proč, jak, na čem...

V návaznosti na všemi vychvalovanou dlouhou prezentaci Cyberpunk 2077 (Alza.cz) minulý týden na E3 (viz preview) se CD Projekt Red rozpovídal o některých věcech ze zákulisí.

Za zavřenými dveřmi hru (a nikoli všem) ukazovali kvůli tomu, aby od jen malého počtu účastníku sesbírali zpětnou vazbu. Příprava na E3 začala již loni, ale jinak se tvůrčí tým nezdržoval vytvářením speciálního E3 dema, protože šlo prý přímo o aktuální, rozpracovanou vývojářskou verzi, nikoli jen tzv. vertikální slice pro účely E3, který ostatním studiím obvykle zabere pár měsíců, jen pro účely výstavy.

Autoři dále v podcastu Kotaku přiznali, že tzv. soft reboot části hry proběhl, jak se spekulovalo, ať už šlo o vizuální stránku či její celkové směřování, ale nebyl to patrně 100% kompletní reboot úplně všeho od nuly.

Vývoj Cyberpunk 2077 trvá dlouho hlavně kvůli tomu, že kdysi v roce 2013 si mysleli, že zvládnou ukořírovat obojí naráz (i se Zaklínačem 3), ale to se pak ukázalo být v praxi nereálné, takže se radši soustředili na maximální kvalitu datadisků a k této hře se mezitím paralelně chystaly jen koncepční věci ohledně designu světa atd. Momentálně ve studiu maká celkem 800 lidí, z nichž asi stovka má na starosti kartičky Gwent (a na Cyberpunk tak zbývá přibližně 400-500 vývojářů). Ty prý byly velkou lekcí v tom, jak funguje "živá hra", jinak s ní jsou spokojeni a koncem roku vyleze plná verze Gwent, i s tou singleplayerovou kampaní.

A cílí tedy hra na současné konzole či spíš na ty příští? Polské studio prý neví, kdy nová generace přijde, takže zatím pracují se současnými stroji a myslí na to, aby pak mohli vše případně snadno upgradnout na next-gen. RedEngine 4 je novou generací enginu pro Cyberpunk, zatímco Zaklínač 3 jel na RedEngine 3, který byl od té doby z velké části přepsán a vylepšen pro účely sci-fi RPG.

S E3 prezentací je Marcin Iwinski spokojen a berou ji jako milník ve vývoji, do kdy se snažili dokončit některé vlastnosti. A také mít současnou verzi stabilní, co se týče hratelnosti či grafiky, což se jim prý povedlo. Příště Cyberpunk uvidíme na srpnovém Gamescomu a bude to něco částečně nového, nikoli úplně to samé co na E3, ale zase nečekejte zázraky - spíš nový úhel pohledu či řešení situací jinak.

Ohledně přídavků zatím v Polsku nic nevymýšlejí: nejprve prostě chtějí dodělat základní hru a pak teprve přijdou na řadu DLC. Osvědčilo se jim to u Zaklínače 3 a zde to chtějí udělat podobně. Ani prý nebudou nutit hráče, aby si hru v co nejvyšším počtu nyní předobjednali, na to je příliš brzy, když se toho zatím tolik neví.

Na konto data vydání CD Projekt dosud nic ani nenaznačil, v čemž ho však zastoupil Mike Pondsmith, americký autor originálu, který o tom asi něco ví, v rozhovoru pro YouTubera YongYea. Řekl mu něco ve smyslu, že když on čekal na toto 30 let, hráče prý "pár let čekání nezabije". Jinými slovy, odhadované vypuštění v příštím roce se patrně nestihne, spíš to vypadá až tak na 2020-2021. S dosavadním pokrokem ve vývoji je jinak Pondsmith velmi spokojen a je si jistý, že ten čas navíc bude stát za to.

Závěrem byly publikovány hardwarové specifikace, na nichž E3 verze Cyberpunk 2077 v Los Angeles běžela. Pro představu, na tom jela ještě neoptimalizovaná PC verze ve 4K a 30fps:

1

Reklama

Související obsah

Také na webu...

- komentáře (3)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna