Pamatujete na kauzu z jara 2016, kdy si redaktoři houfně stěžovali, že jim Bethesda odmítá poskytnout DOOM v předstihu pro sepsání recenzí, což se připisovalo i k původním obavám z toho, jak bude vlastně přijat?

Absence dřívějšího dodání novinářských review-verzí do předních médií pak pokračovala u dalších her této firmy, jako třeba Prey či Dishonored 2, což jim možná uškodilo ve startovních prodejích, protože hry byly venku, ale nikde tou dobou nebyly k přečtení pořádné recenze (recenzenti začali hrát až ve stejný moment co běžní hráčí).

Šéf marketingu Pete Hines z Bethesdy se nyní k tématu vrátil, aby objasnil jejich motivy pro tyto kroky a jak to hodlají dělat dál:

"Víte, už jsme měli plné zuby toho, že celý první odstavec recenzí se zabýval naší politikou s poskytováním kódu namísto hodnocenou hrou. Takže jsme to už před časem upravili, ale nechtěli jsme to rozmazávat, aby se o tom nějak extra mluvilo. Prostě pošleme médiím novinářské verze a doufáme, že se redaktoři budou opětovně zabývat více hrou než naší strategií."

1

Ať už tedy šlo o Wolfenstein 2 loni na podzim nebo The Evil Within 2, Bethesda radši dala novinářům přístup v předstihu, aby z toho nikdo zase nedělal aféru.

Ovšem záleží hru od hry, aby to dávalo smysl: třeba u The Elder Scrolls Online to prý možné není vzhledem k nátuře hry, stejně tak to bude problematické u Fallout 76, kde musí být zapnuté a zalidněné servery, protože bez nich kloudnou recenzi nenapíšete.

Tolik jen na vysvětlenou, než se zase na tohoto výrobce snesou nářky a osočení s údajnou "proti-zákaznickou politikou". Singleplayerové hry totiž brzké recenze potřebují, aby se lidé dozvěděli, zda jsou kvalitní nebo ne, což pak může nakopnout jejich prodeje - na rozdíl od situace, kdy recenzetovi trvá hraní desítky hodin a recenze je venku třeba až týden po vydání, de facto již trochu zbytečně.

- komentáře (0)

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna

Související obsah

Reklama