Včerejší tech-demo raytracingu v Battlefield 5 (Alza.cz) vyvolalo pořádný rozruch, protože takový pokrok GeForce GTX po vizuální stránce čekal málokdo. Aneb ty zvěsti dopředu o ohromujícím oznámení nebyly přehnané.

Dodatečně se objevily další záznamy z konference Nvidia, kde EA/DICE srovnávají, jak vypadá ta samá scéna ze hry s raytracingem a bez něj. Mrkněte se třeba na raketu V1, která ve zpomaleném režimu dopadá na konec ulice v holandském Rotterdamu. Jakmile exploduje, prudký záblesk oslní celou ulici a všechny domy, i se prudký výbuch a oheň leskne (zrcadlí) ve všech oknech, nejen na mokré vozovce. Pecka:

Na jiné pasáži z Battlefield 5 je vysvětleno, co jiného implementace RTX nástroje od Nvidia a grafického protokolu DirectX Ray Tracing od Microsoftu přinese. Pokud tedy příští měsíc dáte 500 až 1000 dolarů za novou grafickou kartu.

Dosud to totiž fungovalo tak, že ve hrách se odrážely pouze objekty, které byly zrovna na scéně, co zrovna vidíte. Takže pokud jste se dívali na auto a k explozi došlo za rohem budovy, na autě jste to nepoznali, protože hra nerenderovala ten zdroj světla mimo vaše vidění. Ovšem s raytracingem se chová světlo realisticky a spatříte i odraz toho, co se děje za rohem, co byste v minulém Battlefieldu nevěděli.

K dispozici je i pár dalších videosrovnání od EA:

- komentáře (0)

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna

Související obsah